Peugeot Boxer w wersji L4H3
Zanim w Gliwicach dojdzie do produkcji samochodów użytkowych, konieczne są wdrożenia i testy. Pierwsze kompletne auto, które zjechało z taśmy produkcyjnej to Peugeot Boxer w wersji L4H3, czyli najdłuższy i najwyższy wariant furgonu z typoszeregu X290. Białego dostawczaka czekają teraz testy. To nie jedyny model aut użytkowych z grupy Stellantis, które mają powstawać na Śląsku. Planowana jest również produkcja Citroena Jumpera, Opla Movano i Fiata Ducato w wersji spalinowej i elektrycznej.
50 tysięcy aut z Gliwic
Decyzja o tym, że w gliwickiej fabryce Opla będą produkowane samochody dostawcze zapadła pod koniec 2018 roku. Szybko rozpoczęła się rozbudowa zakładu, żeby przystosować go do nowej rzeczywistości, która ma związek z przejęciem Opla przez Grupę PSA (Peugeot Société Anonyme). Potem nastąpiła fuzja z koncernem Fiat Chrysler Automotives (FCA). Tak oto właśnie narodziła się Grupa Stellantis. Według planów koncernu w 2022 roku zakład ma opuścić ok. 50 tys. samochodów dostawczych. W kolejnych latach produkcja ma wzrosnąć do 100 tys. aut rocznie.
Popyt na auta dostawcze
Z danych Samar.pl wynika, że w pierwszej dekadzie września 2021 zarejestrowano 3 687 pojazdów użytkowych. To o 24,0% więcej niż przed rokiem. W wyniku pandemii wiele firm musiało zmienić swój model biznesowy. Przejście do online‘u wymusiło dostarczanie zamawianych produktów do klientów. Samochody dostawcze do 3.5 t. są najlepszym rozwiązaniem i nic nie wskazuje, że ten trend się zmieni.
Źródło: dostawczakiem.pl; www.gliwice.naszemiasto.pl