Nie będzie zdziwieniem, że jak przystało na serię M, zapowiadany model ma oferować jeszcze bardziej intensywne doznania. Nieprzeciętne osiągi, luksusowe wnętrze, i design idealnie dopasowany do marki – pewny siebie, bezprecedensowy, bardzo statyczny. W modelu M8 wprowadzono sporo zmian stylistycznych, a obsługa urządzeń pokładowych została zoptymalizowana.
Nowe BMW M8 Competition- spalanie
Wspomnimy o spalaniu w nowym BMW, ale czy to interesuje potencjalnego klienta? Wybierając tak luksusowy samochód o mocy 625 KM, trzeba liczyć się z tym, że nie należy on do najbardziej ekonomicznych pod względem spalania samochodów, choć jak na te osiągi naprawdę nie jest źle.
BMW M8 Competition Coupé: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 11,4–11,0 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 260–251 g/km.
BMW M8 Competition Cabrio: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 11,6–11,2 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 264–255 g/km.
BMW M8 Competition Gran Coupé: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 11,6–11,2 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 264–256 g/km.
Nowe BMW M8 Comptetition – wygląd
Jak przystało na markę BMW oferuje ona klientom szeroki wachlarz możliwości konfiguracji. tym razem rozszerzono paletę kolorów lakieru nadwozia, ponadto klienci mają możliwość wybrania obręcze kół M ze stopów lekkich. Na uwagę zasługuję także układ hamulcowy, który pozwala kierowcy na wybór jednego z dwóch dostępnych trybów: sportowego oraz komfortowego. Alternatywą dla standardowego pływającego układu hamulcowego M są opcjonalne hamulce węglowo-ceramiczne M.
W samochodzie wprowadzono reflektory M Shadow Line, które po raz pierwszy pojawiły się w gamie samochodów sportowych.
Seria M to również sportowe fotele. Standardowe sportowe fotele doskonale podtrzymują ciało podczas podróży. Opcjonalnie wprowadzono do oferty karbonowe fotele kubełkowe M ze skórzaną tapicerkę ze skóry Merino i alcantary. We wnętrzu dominuje przede wszystkim czerń, połączone z pomarańczowymi akcentami, które nadają sportowego charakteru.
Za obsługę w samochodzie odpowiada dotykowy panel BMW iDrive o przekątnej 12,3 cala. Większa przekątna ekranu pozwala na zwiększony komfort obsługi narzędzi.
Jak przystało na segment premium, nowe BMW M8 wyróżnia unikalny układ napędowy zaprojektowany z myślą o miłośnikach sportowych osiągów. Pod maską znalazł się silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo o mocy 460 kW (625 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 750 Nm. BMW M8 posiada 8 stopniową skrzynię M Steptonic z systemem Drivelogic oraz napęd na wszystkie koła MxDrive.
Wszystko to przekłada się na dynamikę jazdy. przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 3,2 sekundy dla wersji Coupé oraz Gran Coupé oraz 3,3 sekundy dla wariantu Cabrio.
Harmonia to podstawa
Dynamika, zwinność, precyzja prowadzenie, a to podstawowe i kluczowe cechy projektu M8, sportowe osiągi inspirowane motosportem wcielone w cywilnej jednostce. Harmonię odnajdziemy także w samej stylistyczne wnętrza zorientowanej na funkcjonalność sportowego samochodu.
Niepowtarzalny wygląd uzyskano dzięki nowej gamie lakierów metalizowanych w ramach BMW Individual, wśród których pojawił się nowy odcień szarości Skyscraper, szary Brooklyn oraz zieleń Isle od Man. W palecie możliwy jest wybór również charakterystycznego dla serii M odcienia niebieskiego tanzanitu. Poza lakierami metalizowanymi, w ofercie pojawiły się 4 mroźne odcienie satynowe, które idealnie podkreślają smukłą linię nadwozia.
BMW M8 Competition – galeria