Aktualnie włoska marka oferuje wyłącznie dwa modele i to dostępne tylko w odmianach spalinowych. Mowa tu o sedanie klasy średniej Giulia oraz SUV-ie klasy średniej, modelu Stelvio. Kilka tygodni temu firma pokazała także kompaktowego SUV-a Tonale, który dostępny będzie również w wersjach hybrydowych mHEV, HEV oraz hybrydzie plug-in, a więc PHEV. W wywiadzie dla Automotive News Europe dyrektor generalny Alfy Romeo, Jean-Philippe Imparato, wspomniał ostatnio, że firma planuje następcę Giulii, jednak zaznaczył, iż będzie on oferowany wyłącznie z napędem elektrycznym.

Alfa Romeo Giulia zadebiutowała w 2015 roku, zaś do produkcji trafiła w 2016 roku. Samochód jest konkurentem m.in. dla BMW serii 3, Audi A4 czy Mercedesa klasy C. W 2020 roku przeprowadzono delikatny face lifting, kosmetycznie odświeżając nadwozie i kabinę oraz wzbogacając wyposażenie. Giulia występuje z turbodoładowaną jednostką benzynową 2.0 o mocy 200 lub 280 KM, a także 2.2-litrowym dieslem wytwarzającym 150, 180 lub 210 KM, w zależności od wersji. Gamę wieńczy topowy wariant Quadrifoglio Verde z podwójnie doładowaną jednostką V6 o pojemności 2.9 litra, oferującą 510 KM oraz 600 Nm. Zapewnia ona przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,9 s i prędkość maksymalną 307 km/h.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde

Najpierw lifting, potem elektryczny następca

Aktualnie Alfa Romeo pracuje nad większą modernizacją Giulii, która pozwoli wydłużyć jej żywot o kolejnych parę lat. Samochód trafi na rynek w 2023 roku i otrzyma zapewne nowe LED-owe reflektory wzorem z Tonale (obecnie ma biksenony) oraz zaktualizowaną listę wyposażenia i zmodernizowane jednostki napędowe. Z kolei od 2027 roku, zgodnie z wcześniejszymi zapewnieniami marki, Alfa Romeo będzie oferować wyłącznie samochody elektryczne. Wtedy zatem możemy się spodziewać następcy Giulii. Jego bazą stanie się platforma STLA Medium. Platforma ta przeznaczona jest dla samochodów o długości od 4200 do 5000 mm  i pozwala na zastosowanie akumulatorów o pojemności od 87 do 104 kWh, które pozwolą teoretycznie na przejechanie 700 km na jednym ładowaniu. Za napęd odpowiadać mają dwa silniki elektryczne o łącznej mocy do 449 KM.

Alfa Romeo Giulia w ofercie Superauto.pl

W ofercie Superauto.pl znajdziecie kilka egzemplarzy Alfy Romeo Giulii, niemal wszystkie dostępne od ręki. W przypadku tego modelu upusty sięgają od kilkunastu do nawet 20% względem ceny katalogowej. Oferty dotyczą wersji benzynowej w odmianach Sprint oraz Veloce.

Sprawdź cenę Alfa Romeo Giulia leasing na Superauto.pl 

W planach kolejne modele

Jeśli chodzi o kompaktową Giuliettę, której produkcję zakończono w 2020 roku, nie doczeka się ona bezpośredniego następcy. Zdaniem szefa Alfy jej miejsce w gamie marki zajmie wspomniany już SUV Tonale. Stary model był bowiem dedykowany na Europę, podczas gdy Tonale jest modelem globalnym. Koncern Stellantis pokłada spore nadzieje w SUV-ie Tonale, licząc na to, że przyczyni się do przekroczenia progu 100 000 pojazdów w całkowitej sprzedaży marki. Dla porównania rok 2021 zakończył się dla Alfy Romeo wynikiem 52 000 sprzedanych samochodów. 

Ponadto Włosi pracują intensywnie nad kolejnymi modelami. W 2024 roku do Tonale dołączy miejski crossover Brennero. Będzie on powstawał w Polsce, w fabryce w Tychach, gdzie powstawać ma także nowy elektryczny model Jeepa. Producent pracuje też nad siedmioosobowym SUV-em, pozycjonowanym powyżej Stelvio. Zadebiutuje on jednak nie wcześniej niż w 2027 roku. 

Jean-Philippe Imparato wspomniał też o one-offach, a więc ekskluzywnych samochodach sportowych dla pasjonatów marki, które również mają szansę powstać, jednak dopiero wówczas, gdy sytuacja marki ulegnie zauważalnej poprawie. Niektóre z nich będą czerpać inspiracje z kultowych modeli Tipo 33 oraz Duetto.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *