Wyjątkowa kreacja została zlecona przez wieloletniego klienta, który był zaangażowany w rozwój. Ferrari posuwa się nawet do stwierdzenia, że ​​kupujący miał coś do powiedzenia na każdym etapie procesu. Ferrari SP48 Unica to najnowszy dodatek do jednorazowej serii włoskiej marki. Pojazd dołącza do najbardziej ekskluzywnej grupy w całej produkcji Maranello: unikalne, absolutnie zindywidualizowane samochody wykonane zgodnie ze specyfikacjami jednego klienta i zaprojektowane jako wyrazista ekspresja własnych indywidualnych wymagań.

Ferrari SP48 Unica – unikatowe i jeszcze bardziej fascynujące

SP48 Unica została zaprojektowana przez Centrum Stylizacji Ferrari pod kierownictwem szefa designu, Flavio Manzoniego. Samochód jest dwumiejscową berlinettą, czyli sportowym coupe, zbudowaną na platformie zaczerpniętej z modelu Ferrari F8 Tributo. Wprawne oko zauważy podobieństwa między tymi modelami, ale SP48 Unica jest pod względem stylistyki całkiem nowym rozdaniem.

Ferrari SP48 Unica

Całkowicie nowa przednia maskownica została zaprojektowana przy użyciu proceduralno-parametrycznych technik modelowania i prototypowania 3D. Widać pewne nawiązania do Romy, ponieważ SP48 Unica ma podobny trójwymiarowy efekt na maskownicy. Nadaje supersamochodowi świeży wygląd przodu w porównaniu do tak dobrze znanego F8 Tributo, jak również 488 i 458, które go poprzedzały.

Stylistyczny majstersztyk

„Napięte” linie Ferrari SP48 Unica i agresywna sylwetka sprawiają, że jest ono natychmiast rozpoznawalne w porównaniu z oryginalnym modelem, a także jest nie do pomylenia dzięki profilowi ​​z przodu w kształcie strzały. Kluczem do osiągnięcia tego efektu było przeprojektowanie przednich reflektorów, a następnie przeniesienie wlotów powietrza hamulców. Tył jest znacznie bardziej elegancki niż wcześniej, po usunięciu tylnej szyby i zastąpieniu poczwórnych okrągłych tylnych świateł smukłymi paskami LED, które również nawiązują do Romy.

Ferrari SP48 Unica

Graficzne rozwiązania proceduralne zastosowane w karoserii nawiązują bezpośredni kontakt z wlotami powietrza i wpływają na ogólny projekt Ferrari SP48 Unica: przejście od czerni – obejmującej szyby, dach i osłonę silnika – do koloru nadwozia jest szczególnie wyraźne. Uderzający efekt przedniej szyby jest dodatkowo wzmocniony przez zmniejszenie rozmiaru bocznych okien i wyeliminowanie tylnej szyby, podkreślając potężną muskularność SP48 Unica, która wydaje się być wyrzeźbiona z jednego kawałka metalu.

Rzut z góry podkreśla centralną część dachu, która zawiera graficzną reprezentację wlotów powietrza osadzonych w tylnej części osłony silnika z włókna węglowego przed tylnym spojlerem. Ten kąt pozwala widzowi docenić badania stylistyczne, które zostały zastosowane w Ferrari SP48 Unica i ujawnia wyrafinowaną grę symetrii i przecinających się linii stworzonych przez jego formy.

Magia detali

Największe zmiany w porównaniu do stylistyki F8 Tributo obejmują wloty powietrza do chłodzenia silnika na przednim zderzaku i pod tylnym spojlerem. Każda z nich ma głęboką kratkę proceduralną, której każda sekcja jest optymalnie nachylona, ​​aby zmaksymalizować przepływ powietrza. Konfiguracja samochodu pozwoliła również inżynierom na umieszczenie wlotu chłodnicy międzystopniowej bezpośrednio za bocznymi szybami, co z kolei umożliwiło zmniejszenie wymiarów wlotów na bokach. Dłuższy tylny zwis zmniejsza ssanie z obszaru dachu, zwiększając siłę docisku tyłu.

Ferrari SP48 Unica

Ferrari SP48 Unica otrzymało także specjalnie opracowaną czarną, perforowaną laserowo alcantarę zastosowaną na siedzeniach i większości elementów wykończenia kabiny, pod którymi przebłyskuje opalizujący czerwonawo-pomarańczowy materiał pasujący do koloru nadwozia. Jego motyw nawiązuje do sześciokątnego motywu kratek wlotu powietrza i proceduralnego malowania dachu, tworząc atrakcyjną ciągłość między wnętrzem a nadwoziem samochodu. W kokpicie SP48 Unica uwagę natychmiast przyciągają wypolerowane nakładki progowe z tym samym wytłoczonym laserowo sześciokątnym motywem. Matowe włókno węglowe nadaje kokpitowi poczucie technicznej i ekskluzywności, a dopełniają je akcenty Grigio Canna di Fucile.

Sercem pojazdu jest pochodząca z F8 Tributo jednostka V8 biturbo o pojemności 3.9 litra, rozwijająca 720 KM oraz 770 Nm. Zapewnia ona przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,9 s, od 0 do 200 km/h w 7,8 s, zaś prędkość maksymalna wynosi 340 km/h.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *