Lamborghini stworzyło samochód wyścigowy z homologacją drogową w 2020 roku, kiedy to wprowadziło na rynek Huracana STO. Ukierunkowany na tor, dopuszczony do ruchu drogowego supersamochód otrzymał liczne modyfikacje, dzięki którym stał się lżejszy i bardziej aerodynamiczny. Novitec ulepsza ten projekt za pomocą nowego zestawu karoserii i innych modyfikacji dla radykalnie wyglądającego supersamochodu.
Huracan STO od Noviteca zadowoli nawet najbardziej wybrednych
Novitec wykorzystuje dużą ilość kompozytów z włókna węglowego, które stanowią 75 procent karoserii samochodu. Tuner wykorzystuje materiał do rozjaśnienia pojazdu i zmiany jego wyglądu, dodając nowe panele wahaczy, większe wloty powietrza do chłodzenia hamulców, osłony lusterek z gołego włókna węglowego i powiększone wloty silnika.
Dostrojone Lamborghini osadzono na rozłożonych 20- i 21-calowych, sześcioramiennych kołach Novitec z centralnym zamkiem, tradycyjnie już w przypadku Noviteca zaprojektowanych wspólnie z Vossen. Są dostępne w 72 wariantach kolorystycznych z wykończeniem szczotkowanym lub polerowanym. Nowe koła są przymocowane do zmienionego zawieszenia. Jeden z pakietów daje właścicielom 14 ustawień zawieszenia do wyboru, podczas gdy drugi może obniżyć wysokość jazdy STO nawet o 30 milimetrów. Zawieszenie jest gwintowane.
Novitec oferuje również wysokowydajny układ wydechowy dostępny z aktywnie sterowanymi zaworami motylkowymi i bez nich. Novitec oferuje również układ wydechowy w różnych wariantach; jednak każdy układ wydechowy Novitec jest wykonany ze stali nierdzewnej lub Inconelu i pokryty drobną złotą powłoką. Rury mają średnicę 111 milimetrów każda i mogą być wykończone matowym lub błyszczącym karbonem. Co ciekawe, Novitec zaoferuje nawet złocenie końcówek układu wydechowego.
Wiele karbonu, nowy układ wydechowy, ta sama moc
Żadnych zmian nie dokonano natomiast w jednostce napędowej. Sercem pojazdu nadal jest wolnossący silnik V10 o pojemności 5.2 litra, rozwijający 640 KM oraz 565 Nm. Już standardowy Huracan STO wyróżnia się mocno rozbudowanym bodykitem i agresywnym nadwoziem, a także ponadprzeciętnymi osiągami. Ten ważący raptem 1339 kg (o 43 kg mniej niż Performante) supersamochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3 sekundy, od 0 do 200 km/h w 9 sekund, zaś prędkość maksymalna wynosi 310 km/h. Napęd trafia na tylne koła za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej.
Oficjalnie brak informacji na temat wykończenia środka. Producent zapewnia, że znajdzie się w nim sporo alcantary i spory zakres wyboru skór. W zasadzie, każdy klient według preferencji wykończy swoje wnętrze. Słynący z tuningu najbardziej ekskluzywnych marek, jak Rolls-Royce, Ferrari, Aston Martin czy właśnie Lamborghini niemiecki tuner nie podał kwoty, jaką trzeba wydać na jego pakiet modyfikacji do Huracana STO. Warto jednak wspomnieć, że już standardowe STO kosztuje od blisko 330 000 dolarów, a więc ponad 1,2 miliona złotych.