Pierwsza generacja Mitsubishi Eclipse Cross zadebiutowała wiosną 2017 r. podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Linia samochodu nawiązywała do nadwozia typu coupe. Dlatego w nazwie modelu znalazło się Eclipse, będące nawiązaniem do sportowego modelu japońskiej marki, sprzedawanego m.in. w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie (znanego też pod nazwami Plymouth Laser i Eagle Talon).

Mitsubishi Eclipse Cross było zbudowane na płycie podłogowej modelu Outlander, a w gamie modelowej producenta było pozycjonowane pomiędzy Mitsubishi ASX a Mitsubishi Outlander.

Pod koniec kwietnia swoją polską premierę miało nowe Mitsubishi Eclipse Cross. Co przyniosła druga generacja tego kompaktowego SUV coupe? Przekonaj się!

Awangardowy wygląd

Tym, co wyróżnia nowe Mitsubishi Eclipse Cross PHEV jest nowoczesna stylistyka reflektorów, zderzaka i wlotu powietrza.

Na górze, tuż pod pokrywą maski, umieszczono wąskie lampy LED do jazdy dziennej. Reflektory świateł mijania i drogowych (także wykonane w technologii LED) oraz świateł przeciwmgielnych znajdują się poniżej.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Z boku widać charakterystyczne linie odcięcia na drzwiach oraz wznoszącą się linię okien. Tył nowego Mitsubishi Cross to całkowicie przeprojektowana tylna szyba i pokrywa bagażnika. Tylne lampy wykonane zostały w technologii LED, mają kształt litery T i sięgają wysoko ku górze.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV nie jest samochodem z napędem spalinowym zaadaptowanym do nowego napędu. Nowy model został zaprojektowany jako samochód elektryczno – hybrydowy. Dzięki temu akumulator trakcyjny umieszczony w podłodze nie ogranicza funkcjonalności, czy przestrzeni bagażnika, która urosła do 359 l. Głębokość bagażnika jest teraz większa o 8 cm. Dzięki temu zmieszczą się w nim np. 3 duże walizki. Warto też dodać, że nowe Eclipse Cross jest dłuższe od swojego poprzednika o 14 cm.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Nowoczesne wnętrze

W wyposażeniu standardowym samochodu jest system multimedialny SDA z 8-calowym ekranem i z interfejsami Apple Car Play i Android Auto. W najwyższej wersji wyposażenia dostępna jest nawigacja fabryczna z mapami TomTom. Wyświetlacz został przesunięty bliżej kierowcy i pasażera. Menu SDA oferuje duże, czytelne ikony. Dostępne są też pokrętła i przyciski funkcyjne. Dzięki temu obsługa jest bardziej intuicyjna, bezpieczniejsza i nie angażuje uwagi kierowcy.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Nowy jest także joystick służący do wyboru przełożenia i panel sterowania klimatyzacją. Oprócz czarnej tapicerki dostępna jest także jasnoszara tapicerka skórzana. Komfortu dopełniają:

  • elektryczna regulacja foteli kierowcy i pasażera,
  • podgrzewanie przednich foteli i tylnej kanapy, kierownicy, a także przedniej szyby.

Dostępny jest też wyświetlacz przezierny (HUD) prezentujący najważniejsze informacje tuż przed oczami kierowcy.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV oferuje również funkcję grzania i chłodzenia postojowego, dzięki czemu ładując samochód możemy ustawić sobie pożądaną temperaturę wnętrza. Ustawień można dokonać na ekranie SDA lub w aplikacji na smatfony.

Elektryczny i hybrydowy napęd 4×4

Mitsubishi Eclipse Cross to samochód hybrydowy z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła zasilania. Jest zatem hybrydą typu PHEV (czyli Plug-in Hybrid Electric Vehicle).

Samochód napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi: umieszczonymi przy przedniej i tylnej osi. Silnik spalinowy służy głównie do ładowania baterii oraz wsparcia napędu elektrycznego.

Eclipse Cross PHEV możliwość jeździć w 3 trybach:

  • elektrycznym,
  • hybrydowym szeregowym
  • oraz hybrydowym równoległym.

Łączna moc napędu to 188 KM. Pojemność baterii wynosi 13,8 kW.

W trybie elektrycznym (EV) energia czerpana jest z akumulatora napędowego a pojazd napędzają 2 silniki elektryczne. Zapewnia to bezszelestną jazdę i zasięg do 55 km w mieście według normy WLTP km oraz umożliwia rozpędzenie auta aż do 135 km/h.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

W trybie szeregowym, pojazd nadal napędzają 2 silniki elektryczne. Silnik spalinowy, pracujący w cyklu Atkinsona napędza generator, a nie koła. Produkuje on energię ładującą baterię. Ta zaś zasila oba silniki elektryczne, oferujące wysoki moment obrotowy już od samego startu.

W trybie hybrydowym równoległym samochód jest napędzany przez oba silniki elektryczne oraz silnik spalinowy. Silnik spalinowy napędza przednią oś przez 1-biegową przekładnię oraz ładuje akumulator napędowy przez generator. Przedni silnik elektryczny wspomaga pracę silnika spalinowego a tylny napędza tylną oś. Tryb ten aktywowany jest przy spokojnej stałej jeździe nawet już warunkach, które zapewniają wyższą prędkość i niskie spalanie.

Przełączanie między trybami napędu przebiega niezauważalnie i można je obserwować na wyświetlaczu ekranu SDA. Co ważne – system operacyjny Mitsubishi Eclipse Cross PHEV zawsze dąży do powrotu do oszczędnego trybu EV lub szeregowego hybrydowego.

Tak jak samochody elektryczne, Mitsubishi Eclipse Cross PHEV nie ma skrzyni biegów a jednobiegową przekładnię. Zapewnia to płynne przyspieszanie bez szarpnięć wywoływanych zmianą przełożeń. Auto w przeważającej części jeździ na samym prądzie oferując komfort i ciszę w środku.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV wyposażony jest seryjnie w napęd na wszystkie koła S-AWC. Ten system, który działa także w trybie elektrycznym EV pozwala zachować trakcję nie tylko na zaśnieżonych i śliskich drogach. System S-AWC rozdziela moment obrotowy między przednie i tylne koła za pośrednictwem dwóch silników elektrycznych. Poprawia to zdolności samochodu do podążania wytyczonym przez kierowcę torem jazdy w zakrętach i podczas utraty przyczepności na śliskich nawierzchniach.

3 wersje wyposażenia

Mitsubishi Eclipse Cross jest dostępne w trzech wersjach wyposażenia: Invite Plus, Intense Plus i Instyle Plus. Czym różnią się między sobą?

Invite Plus

Podstawowa wersja Invite Plus zawiera m.in.:

  • stację multimedialną SDA z ekranem dotykowym o przekątnej 8 cali i interfejsem Android Auto i Apple CarPlay,
  • automatyczną, dwustrefową klimatyzację,
  • 18-calowe aluminiowe koła z oponami 225/55 R18,
  • LED-owe światła do jazdy dziennej,
  • automatyczne światła drogowe (AHB),
  • przyciemniane tylne szyby,
  • relingi dachowe w kolorze czarnym,
  • kamerę cofania,
  • system ograniczający skutki kolizji czołowych (FCM),
  • system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW),
  • łopatki przy kierownicy do sterowania systemem hamowania odzyskowego,
  • podgrzewane przednie fotele,
  • system dostępu bezkluczykowego.

Intense Plus

Wersja Intense Plus do wyposażenia z wersji Invite Plus dodaje m.in.:

  • przednie reflektory w technologii Bi-LED,
  • adaptacyjny tempomat,
  • system kamer 360 stopni (w tym kamerę cofania),
  • systemy: monitorowania ruchu poprzecznego podczas jazdy do tyłu (RCTA), monitorowania martwego pola (BSW) i rozpoznawania znaków drogowych (TSR),
  • wyświetlacz przezierny HUD (Head-up Display),
  • gniazdo 230V (o mocy 1 500 W) w przestrzeni bagażowej,
  • podgrzewaną kierownicę,
  • tapicerkę foteli z syntetycznej skóry,
  • elektrycznie regulowany fotel kierowcy (w 4 płaszczyznach),
  • podsufitkę w czarnym kolorze oraz aplikację Mitsubishi Remote Control.

Instyle Plus

Wersja Instyle Plus do wyposażenia z wersji Intense Plus dodaje m.in.:

  • elektrycznie sterowane okno dachowe,
  • skórzaną tapicerkę w foteli w kolorze czarnym lub jasnoszarym,
  • elektrycznie regulowane fotele kierowcy i pasażera (w 4 płaszczyznach),
  • podgrzewane fotele przednie i tylną kanapę,
  • podgrzewaną szybę czołową,
  • system nawigacji dla stacji multimedialnej SDA i wysokiej jakości system nagłośnienia Mitsubishi Power Sound System.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – ile kosztuje?

Podstawowa wersja – Invite Plus – została wyceniona na 185 990 zł (tyle wynosi jej cena katalogowa). Cena uwzględniająca rabat to 170 990 zł.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Katalogowa cena wersji Intense Plus wynosi 205 990 zł. Cena uwzględniająca rabat to 190 990 zł.

Za najdroższą wersję – Instyle Plus – trzeba zapłacić 214 990 zł (cena katalogowa). Cena z uwzględnieniem rabatu to 199 990 zł.

Niezależnie od wersji, dopłata za lakier metalizowany wynosi 2 900 zł, a za lakier specjalny (diamentowy czerwony lub biały) – 4 300 zł.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *