W ostatniej prezentacji finansowej Mitsubishi zdradziło powrót brandu Ralliart. Niestety nie wiemy jeszcze w jakiej formie wróci, ale szczerze mamy nadzieję, że nie w taki sposób, w jaki wrócił niegdyś sportowy model Eclipse.
Krótka historia Mitsubishi w WRC
Mitsubishi w swojej rajdowej historii zdobyło tytuł Mistrza Świata w 1998 roku przy użyciu modeli Lancer EVO V i VI, oraz zapewniło swojemu legendarnemu kierowcy, Tommiemu Makinenowi aż cztery tytuły Mistrza Świata w latach 1996-99. Za sterami rajdowych wersji Lancera startowali tacy kierowcy, jak wspomniany Tommi oraz Richards Burns, Armin Schwarz, czy Kenneth Ericsson.
W samochodach drogowych logo Ralliart ostatni raz mogliśmy zobaczyć w 2014, kiedy to zakończono produkcję modelu Lancer EVO X. Brandem Ralliart oprócz zespołu rajdowego i wersji wyposażenia, Mitsubishi oznaczało także dodatkowe pakiety części do samodzielnego montażu.
Możliwość powrotu
Liczę, że Mitsubishi zrzuci jakąś bombę i ogłosi powrót do WRC. W obecnych czasach logiem Ralliart moga oznaczyć np. hybrydowe, sportowe wersje samochodów, które potencjalnie można by wykorzystać w nadchodzącej coraz większymi krokami hybrydowej erze WRC. Tak, wiem, nie będzie to ten nieśmiertelny silnik 4G63, ale uważam, że w dzisiejszych realiach taki scenariusz jest bardziej prawdopodobny.
Dzięki serdeczne za uwagę!