Focus i Mondeo. To dwa popularne w Polsce (i nie tylko zresztą) modele Forda. To jednak nie wszystko, co ma do zaoferowania polski importer marki. Zapraszam do zapoznania się z subiektywnym przeglądem modeli spod znaku niebieskiego owalu dostępnych w Polsce.
Ford Focus
Ten model jest produkowany już od 24 lat. Ford Focus I, który w gamie modelowej zastąpił Escorta, został pokazany w marcu 1998 r. Auto dostępne było jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, pięciodrzwiowe kombi i czterodrzwiowy sedan. Cechą charakterystycznym Focusa z nadwoziem hatchback były tylne światła w kształcie trójkątów umieszczone pionowo na słupku C.
W dwudziestą rocznicę debiutu Focusa I zadebiutowała czwarta generacja kompaktowego auta z błękitnym owalem w logo. Co warto o nim wiedzieć? Sprawdźmy to.
Ford Focus IV – rozmiary
Ford Focus czwartej generacji jest dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych: jako pięciodrzwiowy hatchback i pięciodrzwiowe kombi. Jakie są rozmiary poszczególnych wersji nadwoziowych? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w tabeli.
Rodzaj nadwozia/parametr | Hatchback | Kombi |
Długość | 4 382 mm | 4 672 mm |
Szerokość ze złożonymi lusterkami/z rozłożonymi lusterkami | 1 848 mm / 1 979 mm | 1 848 mm / 1 979 mm |
Wysokość bez relingów bagażnika dachowego | 1 452 mm | 1 469 mm |
Rozstaw osi | 2 700 mm | 2 700 mm |
Pojemność bagażnika (do półki pod tylną szybą, z zestawem naprawczym) | 392 l | 635 l |
Jak widać, kombi jest dłuższe od hatchbacka aż o 290 mm. Obie wersje nadwoziowe mają taki sam rozstaw osi, tak więc większa długość nadwozia Focusa kombi przekłada się na większą pojemność bagażnika (i to aż o 243 litry).
Ford Focus IV – silniki
Ford Focus IV jest dostępny tylko z silnikami benzynowymi. Dostępny jest także silnik benzynowy wspomagany przez system mild hybrid. Porównanie jednostek napędowych, z którymi można zamówić Forda Focusa znajdziecie w tabeli.
Silnik/parametr | Moc maksymalna | Maksymalny moment obrotowy | Prędkość maksymalna | Przyspieszenie 0-100 km/h |
1.0 Ecoboost M6 | 100 KM | 170 Nm (1 400 – 4 000 obr./min) | 186 km/h | 12,5 sek. |
1.0 Ecoboost M6 | 125 KM | 170 Nm (1 400 – 4 500 obr./min) | 200 km/h (hatchback) 198 km/h (kombi) |
10,2 sek. (hatchback) 10,5 sek. (kombi) |
1.0 Ecoboost Hybrid Power Shift | 125 KM | 170 Nm (1 400 – 5 000 obr./min) | 195 km/h (hatchback) 193 km/h (kombi) |
10,2 sek. (hatchback) 10,4 sek. (kombi) |
1.0 Ecoboost Hybrid M6 | 155 KM | 190 Nm (1 900 – 5 500 obr./min) | 211 km/h (hatchback) 209 km/h (kombi) |
9,0 sek. (hatchback) 9,1 sek. (kombi) |
1.0 Ecoboost Hybrid Power Shift | 155 KM | 190 Nm (1 900 – 5 500 obr./min) | 208 km/h (hatchback) 206 km/h (kombi) |
8,4 sek. (hatchback) 8,6 sek. (kombi) |
2.3 Ecoboost M6 | 280 KM | 420 Nm (3 000 – 4 000 obr./min) | 250 km/h | 5,7 sek. (hatchback) 5,8 sek. (kombi) |
2.3 Ecoboost A7 | 280 KM | 415 Nm (3 000 obr./min) | 250 km/h | 5,7 sek. (hatchback) 5,8 sek. (kombi) |
Podstawową jednostką napędzającą Forda Focusa jest trzycylindrowy silnik 1.0 Ecoboost o mocy 100 KM lub 125 KM, który współpracuje z manualną sześciobiegową skrzynią biegów lub siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią Power Shift.
Gamę silnikową uzupełniają: 125- i 155-konny silnik 1.0 Ecoboost Hybrid, wyposażony w 48-woltową technologię mild hybrid, która wspomaga silnik spalinowy dodatkowymi 50 Nm momentu obrotowego. Silnik współpracuje z sześciobiegowym manualem lub siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią Power Shift.
Szukający większych wrażeń mogą kupić Forda Fiesta ST X, hot hatcha napędzanego czterocylindrowym silnikiem 2.3 Ecoboost o mocy 280 KM. Także i w jego dostępna jest skrzynia manualna i automatyczna. Nie jest to jednak przekładnia dwusprzęgłowa, a klasyczna skrzynia hydrokinetyczna.
Ford Focus IV – wersje wyposażenia i ceny
Samochód jest dostępny w sześciu wersjach wyposażenia: Connected, Titanium, Titanium X, ST-Line X, Active X i ST X.
Już wersja Connected jest wyposażona m.in. w system audio SYNC 2.5 z 8-calowym ekranem dotykowym i z obsługą Android Auto i Apple CarPlay, klimatyzację manualną, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne oraz przednie i tylne czujniki parkowania.
Wersja Titanium to już dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay, elektrycznie składane lusterka boczne czy wycieraczki z czujnikiem deszczu. Titanium X dodaje do tego m.in. kamerę cofania czy system Ford KeyFree.
Wersję ST-Line X wyróżniają 17-calowe felgi aluminiowe, pakiet stylizacyjny ST-Line, ciemna podsufitka czy kierownica i uchwyt dźwigni zmiany biegów w stylizacji ST-Line. Także i Focus Active X wyróżnia się przede wszystkim stylizacją: zawieszeniem ze zwiększonym prześwitem, pakietem stylizacji Active, podsufitką w jasnej tonacji czy 17-calowymi felgami aluminiowmi w stylizacji Active.
A czym wyróżnia się Ford Focus ST X? Zaczniemy od 19-calowych felg aluminiowych, sportowego zawieszenia ST, pakietu stylizacyjnego ST i dużego tylnego spojlera w stylizacji ST. W wyposażeniu tego hot hatcha można także znaleźć m.in. wyświetlacz przezierny (HeadUp Display), matrycowe reflektory Full LED z Glare Auto High Beam, elektrycznie regulowane kubełkowe fotele Ford Performance czy Launch Control (procedura startowa).
tego, ile trzeba zapłacić za Forda Focusa Mk4 dowiecie się z tabeli.
Silnik/wersja wyposażenia | Connected | Titanium | Titanium X | ST-Line X | Active X | ST X |
1.0 Ecoboost 100 KM M6 | 84 550 zł | – | – | – | – | – |
1.0 Ecoboost 125 KM M6 | – | 90 750 zł | 95 450 zł | – | – | – |
1.0 Ecoboost Hybrid 125 KM Power Shift | – | 104 700 zł | 109 400 zł | – | – | – |
1.0 Ecoboost Hybrid 155 KM M6 | – | – | 103 950 zł | 107 850 zł | 107 850 zł | – |
1.0 Ecoboost Hybrid 155 KM Power Shift | – | – | – | 117 800 zł | 117 800 zł | – |
2.3 Ecoboost 280 KM M6 | – | – | – | – | – | 157 000 zł |
2.3 Ecoboost 280 KM A7 | – | – | – | – | – | 166 950 zł |
Wersja Connected jest dostępna tylko w nadwoziu 5-drzwiowym (hatchback). Dopłata do nadwozia kombi wynosi 4 000 zł (wersja Titanium) i 5 300 zł (pozostałe wersje).
Ford Mondeo
Nazwa tego modelu z segmentu D wywodzi się od łacińskiego słowa mundus, oznaczającego świat i bynajmniej nie została nadana na wyrost. Ford Mondeo miał być (i został) samochodem światowym. W Europie zastąpił Forda Sierra, w Stanach Zjednoczonych – Forda Tempo.
Ford Mondeo Mk1 został pokazany w 1992 r. Od 2014 r. produkowana jest piąta generacja tego samochodu klasy średniej. Nowa generacja tego auta najprawdopodobniej nie trafi na rynek europejski. Mondeo Mk6 zostało zaprezentowane w Chinach, i z pewnością na tym rynku będzie oferowany.
Mondeo piątej generacji wciąż jest jedak dostępny w sprzedaży w Polsce. Sprawdziliśmy, co warto o nim wiedzieć.
Ford Mondeo Mk 5 – rozmiary
Ford Mondeo, jak przystało na przedstawiciela segmentu D, jest samochodem sporym. Liczy niemal 5 m długości. Jest dostępny jako sedan, liftback i kombi. Jakie są rozmiary poszczególnych wersji nadwoziowych? Możesz to sprawdzić w tabeli.
Rodzaj nadwozia/parametr | Sedan | Liftback | Kombi |
Długość | 4 871 mm | 4 871 mm | 4 867 mm |
Szerokość ze złożonymi lusterkami/z rozłożonymi lusterkami | 1 911 mm/2 121 mm | 1 911 mm/2 121 mm | 1 911 mm/2 121 mm |
Wysokość bez relingów bagażnika dachowego | 1 482 mm | 1 482 mm | 1 501 mm |
Rozstaw osi | 2 850 mm | 2 850 mm | 2 850 mm |
Pojemność bagażnika (z zestawem naprawczym) | 383 litry (napęd hybrydowy) 535 litrów (Diesel) |
550 litrów (Diesel) 1 446 litrów (złożone tylne fotele, Diesel) |
403 litry (napęd hybrydowy) 525 litrów (Diesel) 1 630 litrów (złożone tylne fotele) |
W przypadku Forda Focusa mamy do czynienia z ciekawą sytuacją: kombi jest krótsze od sedana i liftbacka (różnica w długości wynosi zaledwie 4 mm). Kombi ma także mniejszy bagażnik (w porównaniu do liftbacka – o 25 litrów, a w porównaniu do sedana – o 10 litrów). Kombi, co nie powinno dziwić, może się pochwalić największą pojemnością bagażnika po złożeniu tylnych siedzeń).
Ford Mondeo Mk 5 – silniki
Pod maską Forda Mondeo piątej generacji mogą pracować silniki wysokoprężne o mocy 150 KM lub 190 KM lub jednostka hybrydowa. Producent podaje tylko moc maksymalną silnika benzynowego (187 KM), ale nie wspomina o łącznej mocy układu hybrydowego. Parametry poszczególnych jednostek porównaliśmy w tabeli.
Silnik/parametr | 2.0 Hybrid eCVT FWD | 2.0 EcoBlue M6 FWD | 2.0 EcoBlue A8 FWD | 2.0 EcoBlue A8 FWD | 2.0 EcoBlue A8 AWD |
Moc maksymalna | 187 KM | 150 KM | 150 KM | 190 KM | 190 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 173 Nm | 370 Nm | 370 Nm | 400 Nm | 400 Nm |
Prędkość maksymalna | 187 km/h (sedan/kombi) | 215 km/h (liftback) 210 km/h (kombi) |
211 km/h (liftback) 206 km/h (kombi) |
223 km/h (liftback) 218 km/h (kombi) |
221 km/h (liftback) 216 km/h (kombi) |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,2 sek (sedan) 9,4 sek (kombi) |
9,7 sek (sedan) 9,8 sek (kombi) |
10,3 sek (sedan) 10,4 sek (kombi) |
8,9 sek (sedan) 9,0 sek (kombi) |
9,1 sek (sedan) 9,2 sek (kombi) |
Ford Mondeo Mk 5 – wyposażenie i ceny
Forda Mondeo piątej generacji można zamówić w jednej z czterech wersji wyposażenia: Trend, Titanium, ST-Line X i Vignale.
W wyposażeniu wersji Trend znajdziesz m.in. szesnastocalowe felgi aluminowiowe, automatyczne projekcyjne reflektory halogenowe z systemem automatycznego sterowania światłami drogowymi (Auto High Beam), sterowane automatycznie wycieraczki przedniej szyby z czujnikiem deszczu, sterowane elektrycznie i podgrzewane lusterka boczne, system audio Ford SYNC 3.2 z DAB+, ośmiocalowym ekranem dotykowym, zestawem głośnomówiącym Bluetooth i obsługą Apple CarPlay i Android Auto, FordPass Connect z modemem GSM, automatyczną klimatyzację z automatyczną regulacją temperatury, elektrycznie sterowane szyby przednich i tylnych drzwi czy przednie fotele z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego.
Wersja Titanium dodaje do tego m.in. siedemnastocalowe felgi aluminiowe, podgrzewaną przednią szybę „Quickclear”, LED-owe światła do jazdy dziennej, system nawigacji satelitarnej Ford SYNC 3.2, kolorowy, wielofunkcyjny wyświetlacz na tablicy zegarów o wielkości 10,1 cala (nie dotyczy wersji Hybrid), czujniki parkowania z przodu i z tyłu, podgrzewane przednie fotele, Ford KeyFree (system centralnego zamka z kluczem elektronicznym, umożliwiającym otwarcie drzwi i uruchomienie pojazdu bez tradycyjnego kluczyka).
W wersji ST-Line X znajdziemy ponadto m.in. osiemnastocalowe felgi aluminiowe lekkich z wykończeniem
Mica Shadow Black/maszynowym, sportowe zawieszenie, pakiet stylizacyjny nadwozia ST-Line (spojler przedniego i tylnego zderzaka oraz stylizowane listwy progowe lakierowane w kolorze nadwozia, górna krata wlotu powietrza w stylizacji plastra miodu, obudowy przednich świateł przeciwmgielnych lakierowane w kolorze czarnym), elektrycznie składane lusterka boczne, lakierowane na czerwono zaciski hamulców, częściowo skórzaną tapicerkę Mico Suede z czerwonymi akcentami, przednie fotele z elektryczną regulacją położenia (fotel kierowcy z pamięcią położenia), kierownicę wykończoną perforowaną skórą, w stylizacji ST-Line.
Pora na najwyższą wersję wyposażenia: Vignale. Można znaleźć w niej m.in. osiemnastocalowe felgi aluminiowe, reflektory w technologii Ford Dynamic LED ze spryskiwaczami, górną kratę wlotu powietrza w stylizacji Vignale, system nagłośnienia Premium, kamerę cofania, deskę rozdzielczą wykończoną skórą i tapicerkę ze skóry perforowaną, przednie fotele z elektryczną regulacją położenia w 10. kierunkach i funkcją pamięci ustawień fotela kierowcy, wentylowane, wielokonturowe, z funkcją 11. punktowego masażu.
Ile trzeba zapłacić za Forda Mondeo? Tego dowiecie się z poniższej tabeli.
Silnik/wersja wyposażenia | Trend | Titanium | ST-Line X | Vignale |
2.0 EcoBlue 150 KM M6 FWD | 112 000 zł (liftback) 116 000 zł (kombi) |
118 900 zł (liftback) 112 900 zł (kombi) |
– | – |
2.0 EcoBlue 150 KM A8 FWD | 121 500 zł (liftback) 125 500 zł (kombi) |
128 400 zł (liftback) 132 400 zł (kombi) |
– | – |
2.0 EcoBlue 190 KM A8 FWD | – | 136 400 zł (liftback) 140 400 zł (kombi) |
151 600 zł (liftback) 155 600 zł (kombi) |
158 700 zł (liftback) 162 700 zł (kombi) |
2.0 EcoBlue 190 KM A8 AWD | 145 400 zł (liftback) 149 400 zł (kombi) |
160 600 zł (liftback) 144 600 zł (kombi) |
167 700 zł (liftback) 171 700 zł (kombi) |
|
2.0 Hybrid 187 KM eCVT FWD | 125 000 zł (kombi) | 127 690 zł (sedan) 131 690 zł (kombi) |
– | 158 900 zł (kombi) |
Wszystkie podane ceny dotyczą aut z roku produkcji 2021 znajdujących się w zapasach magazynowych u dealerów Forda. Jeżeli więc chcecie kupić nowego Mondeo, powinniście się spieszyć. Ten model już niedługo może być dostępny tylko jako auto używane.
Ford Puma
Ford Puma to jeden z tych samochodów, które zostały wskrzeszone przez swoich producentów po kilkunastu latach od czasu, kiedy zakończyło się wytwarzanie ich protoplastów.
Pierwszy Ford Puma był niewielkim trzydrzwiowym coupe, które było produkowane w latach 1997 – 2002. Po 17 latach pod tą nazwą produkowany jest crossover segmentu B. Nowa Puma wyróżnia się – jak pisze producent – niepowtarzalną stylistyką nadwozia (coś w tym jest – wystarczy jedno spojrzenie na to auto żeby stwierdzić, że wygląda zupełnie inaczej niż pozostałe miejskie crossovery). Co warto jeszcze wiedzieć o tym aucie? Przekonajmy się!
Ford Puma – wymiary
Zanim pokażemy gabaryty Forda Pumy jedna ciekawostka – to auto oferuje przestrzeń bagażową tak dużą, że nie powstydziłoby się jej niejedno auto kompaktowe. Pojemność bagażnika przy złożonych oparciach tylnej kanapy wynosi 456 litrów. Ta wielkość dotyczy auta z zestawem naprawczym. W przypadku koła zapasowego pojemność bagażnika jest nieco mniejsza i wynosi 410 litrów.
Długość | 4 186 mm (Titanium, Titanium X) 4 207 mm (ST-Line, ST-Line X) 4 226 mm (ST, ST X) |
Szerokość | 1 930 mm (z lusterkami) 1 777 mm (ze złożonymi lusterkami) |
Wysokość | 1 536 mm (Titanium) 1 534 mm (ST-Line) 1 520 mm (ST) |
Rozstaw osi | 2 588 mm |
Ford Puma – silniki
Pod maską Forda Puma pracują jednostki napędowe z serii Ecoboost. Dostępne są silniki o mocy 125 KM, 155 KM i 200 KM. Co ciekawe, podstawowe silniki napędzające tego małego crossovera (tj. o mocy 125 KM i 155 KM) to jednostki Ecoboost Hybrid, czyli z technologią mild hybrid (MHEV). Jednostki te dostępne są z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub z dwusprzęgłowym automatem o siedmiu przełożeniach (Power Shift). Jedynie dwustukonny silnik jest połączony ze skrzynią manualną.
Silnik/parametr | 1.0 Ecoboost MHEV M6 | 1.0 Ecoboost MHEV Power Shift | 1.0 Ecoboost MHEV M6 | 1.0 Ecoboost MHEV Power Shift | 1.5 Ecoboost M6 |
Moc maksymalna | 125 KM | 125 KM | 155 KM | 155 KM | 200 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 210 Nm przy 2 400 obr./min | 210 Nm przy 2 400 obr./min | 220 Nm przy 2 500 obr./min | 220 Nm przy 3 000 obr./min | 320 Nm przy 2 500 – 3 500 obr./min |
Prędkość maksymalna | 191 km/h | 190 km/h | 205 km/h | 200 km/h | 220 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,8 sek. | 9,6 sek. | 9,0 sek. | 8,7 sek. | 6,7 sek. |
Ford Puma – wyposażenie i ceny
Titanium, Titanium X, ST-Line, ST-Line X, ST i ST X. W takich wersjach wyposażenia można zamawiać Forda Puma. Dwie ostatnie dostępne są tylko z 200-konnym silnikiem benzynowym, a takie połączenie sprawia, że auto potrafi pokazać pazury i dać wiele przyjemności z jazdy.
W standardowym wyposażeniu wersji Titanium można znaleźć m.in. reflektory projekcyjne LED, ze światłami do jazdy dziennej i światłami mijania wykonanymi w technologii LED, Auto High Beam, czyli system automatycznego sterowania światłami drogowymi, Tylne światła LED, klimatyzację manualną, system nawigacji satelitarnej, 4,2-calowy, kolorowy wyświetlacz na tablicy zegarów, FordPass Connect z modemem GSM, kierownicę i uchwyt dźwigni zmiany biegów wykończone skórą, system Pre-Collision Assist z systemem aktywnego hamowania, Lane Keeping Aid, czyli system kontroli pasa ruchu, czujniki parkowania z tyłu i lusterka boczne składane elektrycznie z lampkami oświetlającymi podłoże.
Standardowe wyposażenie wersji Titanium X i ST-Line X, oprócz elementów wymienionych powyżej, zawiera także m.in. osiemnastocalowe felgi aluminiowe, system nagłośnienia premium Bang&Olufsen, automatycznie sterowane wycieraczki przedniej szyby z czujnikiem deszczu, klimatyzację automatyczną, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia, częściowo skórzaną tapicerkę, bezprzewodową ładowarkę do smartfonów, regulowany na wysokość fotel pasażera i dywaniki welurowe z przodu i z tyłu.
Wersję ST-Line, w porównaniu do Titanium X wyróżniają takie elementy jak m.in. siedemnastocalowe felgi aluminiowe, pakiet stylizacyjny nadwozia ST-Line, sportowe zawieszenie, kolorowy, konfigurowalny wyświetlacz na tablicy zegarów (12,3 cala), przycisk rozrusznika Ford Power, kierownica i uchwyt dźwigni zmiany biegów w stylizacji ST-Line, manetki do zmiany biegów przy kierownicy dla wersji z automatyczną skrzynia biegów i podsufitka materiałowa w ciemnej tonacji.
Pora teraz na dwie zadziorne wersje wyposażenia: ST i ST X.
Ford Puma ST jeździ na oponach założonych na dziewiętnastocalowe felgi aluminiowe lakierowanych na kolor grafitowy (w stylizacji ST). W jego wyposażeniu standardowo znajdują się m.in. takie elementy jak system nagłośnienia premium Bang&Olufsen, kolorowy, konfigurowalny wyświetlacz na tablicy zegarów (12,3 cala),
sportowe zawieszenie ST, górną atrapę w stylizacji ST, fotele sportowe Ford Performace z certyfikatem AGR, kierownicę pokrytą skórą w stylizacji ST, przycisk rozrusznika FordPower, podsufitkę materiałową w ciemnej tonacji, podwójne, chromowane końcówki wydechu, przycieniane szyby w tylnej części nadwozia, duży, lakierowany tylny spojler w kolorze czarnym, nakładki na pedały ze stali nierdzewnej, dywaniki welurowe z przodu i z tyłu, w stylizacji ST.
Wersja ST X wyróżnia się takimi elementami wyposażenia jak m.in. lakierowane maszynowo dziewiętnastocalowe felgi aluminiowe w stylizacji ST, lakierowane na czerwono zaciski hamulcowe, reflektory Full LED w stylistyce GT, klimatyzacja automatyczna, Ford KeyFree (system centralnego zamka z kluczem
elektronicznym), autoalarm obwodowy i pojemnościowy Thatcham.
Ile trzeba zapłacić za Forda Pumę? Tego dowiesz się z tabeli.
Silnik/wersja wyposażenia | Titanium | Titanium X | ST-Line | ST-Line X | ST | ST-X |
1.0 Ecoboost Hybrid 125 KM M6 | 88 800 zł | 97 650 zł | 93 500 zł | 102 350 zł | – | – |
1.0 Ecoboost Hybrid 125 KM Power Shift | – | 105 850 zł | – | 110 550 zł | – | – |
1.0 Ecoboost Hybrid 155 KM M6 | – | – | 98 800 zł | 105 650 zł | – | – |
1.0 Ecoboost Hybrid 155 KM Power Shift | – | – | – | 113 850 zł | – | – |
1.5 Ecoboost 200 KM M6 | – | – | – | – | 131 700 zł | 144 200 zł |
Ford Kuga
Ford Kuga był pierwszym SUV-em opracowanym specjalnie na rynek europejski. Jego pojawienie się na rynku poprzedził model koncepcyjny Iosis X, który został zaprezentowany w 2006 r. Pierwsza generacja Kugi zadebiutowała w 2008 r.
Ford Kuga pierwszej i drugiej generacji był kompaktowym SUV-em. Trzecia generacja tego auta (po raz pierwszy pokazana w kwietniu 2019 r.) nie tylko zmieniła się pod względem designu (jej wygląd jest zbliżony do Focusa i Pumy), ale także urosła na tyle, że awansowała do grona SUV-ów klasy średniej, której przedstawicielem jest np. Toyota RAV4. Jakie są wymiary Forda Kugi? Dowiedz się!
Ford Kuga – wymiary
Długość nadwozia Forda Kuga, podobnie, jak w przypadku Pumy, jest uzależniona od wersji, w jakiej jest dostępny samochód. I tak długość wersji:
- Titanium wynosi 4 614 mm,
- ST-Line to 4 626 mm,
- Vignale – 4 629 mm.
Pozostałe wymiary Forda Kuga zebrane są w poniższej tabeli.
Szerokość (z lusterkami rozłożonymi/z lusterkami złożonymi) | 2 178 mm/2 000 mm |
Wysokość | 1 675 mm (Titanium) 1 666 mm (ST-Line) 1 680 mm (Vignale) |
Rozstaw osi | 2 710 mm |
Do tego trzeba dodać jeszcze bagażnik, którego pojemność (na przykładzie samochodu z zestawem naprawczym) waha się:
- od 441 litrów (tylna kanapa przesunięta maksymalnie do tyłu) do 581 litrów (tylna kanapa przesunięta maksymalnie do przodu) – dla samochodów z napędem plug-in hybrid,
- od 475 litrów (tylna kanapa przesunięta maksymalnie do tyłu) do 645 litrów (tylna kanapa przesunięta maksymalnie do przodu) – dla samochodów z napędem hybrydowym, silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.
Po złożeniu tylnej kanapy pojemność bagażnika może wynieść nawet 1 478 litrów.
Ford Kuga – silniki
Ford nazywa Kugę modelem w pełni zelektryfikowanym. Nie oznacza to, że Kuga jest dostępna z napędem elektrycznym, ale to, że można ją zamówić nie tylko z silnikami benzynowym i wysokoprężnym, ale też z napędem hybrydowym plug-in jako klasyczną hybrydę. Łącznie dostępnych jest 5 wersji silnikowych.
Silnik/parametr | 2.5 Plug-in hybrid eCVT FWD | 2.5 Hybrid eCVT FWD | 2.5 Hybrid eCVT AWD | 1.5 Ecoboost M6 FWD | 2.0 EcoBlue A8 AWD |
Moc maksymalna | 225 KM | 190 KM | 190 KM | 150 KM | 190 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 200 Nm (silnik spalinowy) przy 4 500 obr./min | 200 Nm + 235 Nm | 200 Nm + 235 Nm | 240 Nm przy 1 600 – 4 000 obr./min | 400 Nm przy 2 000 – 3 000 obr./min |
Prędkość maksymalna | 200 km/h | 196 km/h | 196 km/h | 195 km/h | 208 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,2 sek. | 9,4 sek. | 9,8 sek. | 9,7 sek. | 8,7 sek. |
W przypadku Kugi z napędem plug-in Zasięg w trybie elektrycznym wynosi nawet 68 km, a zużycie paliwa – od 1,4 l/100 km (przy ładowaniu baterii ze źródła zewnętrznego) do 6,5 l/100 km (bez ładowania baterii ze źródła zewnętrznego). Pojemność akumulatora to 14,4 kWh (dla porównania, akumulator wersji hybrid ma 1,1 kWh pojemności).
Ford Kuga – wyposażenie i cena
Forda Kugę można zamówić w jednej z pięciu wersji wyposażenia: Titanium, Titanium X, ST-Line, ST-Line X i Vignale.
Podstawowe elementy wyposażenia wersji Titanium to m.in. siedemnastocalowe felgi aluminiowe, system nawigacji satelitarnej z DAB+, ośmiocalowym ekranem dotykowym i obsługą Apple CarPlay i Android Auto, FordPass Connect z modemem GSM, cyfrowy wyświetlacz zestawu wskaźników (12,3 cala), system wyboru trybu jazdy, tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości, kamera cofania, czujniki parkowania, klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną regulacją temperatury, wycieraczki przedniej szyby sterowane automatycznie z czujnikiem deszczu, elektrycznie sterowane i składane lusterka boczne z lampkami oświetlającymi podłoże, system bezkluczykowego dostępu do samochodu Ford KeyFree.
Wersja Titanium X do elementów wymienionych powyżej dodaje także m.in. system nagłośnienia premium Bang&Olufsen, statyczne reflektory LED, Auto High Beam (system automatycznego sterowania światłami drogowymi), częściowo skórzaną tapicerkę, fotel kierowcy z elektryczną regulacją położenia w 10. kierunkach, otwierane i zamykene elektrycznie i bezdotykowo drzwi bagażnika, przyciemniane szyby w tylnej części
nadwozia, szyby boczne w przednich drzwiach z dodatkową warstwą akustyczną, tylną kanapę ze składanym podłokietnikiem na środku z uchwytami na kubki.
Z kolei, elementami wyposażenia wersji ST-Line są m.in. osiemnastocalowe felgi aluminiowe, pakiet stylizacyjny nadwozia ST-Line, zawieszenie sportowe, przednie światła przeciwmgielne wykonane w technologii LED, kierownica w stylizacji ST-Line, uchwyt manualnej skrzyni biegów w stylizacji ST-Line, fotele z tapicerką materiałową z czerwonymi akcentami, ciemna podsufitka, dwie końcówki wydechu w stylizacji sportowej, czarne relingi bagażnika dachowego.
Wersja ST-Line X dodaje do elementów wersji ST-Line także m.in. system nagłośnienia premium Bang&Olufsen, statyczne reflektory LED, Auto High Beam (system automatycznego sterowania
światłami drogowymi), częściowo skórzaną tapicerkę z czerwonymi akcentami, fotel kierowcy z elektryczną regulacją położenia w 10. kierunkach, manetki do zmiany biegów przy kierownicy (dla automatycznej hydrokinetycznej skrzyni biegów), zamykane/otwierane elektrycznie i bezdotykowo drzwi bagażnika, przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia, szyby boczne w przednich drzwiach z dodatkową
warstwą akustyczną, tylną kanapę ze składanym podłokietnikiem na środku i z uchwytami na kubki.
Teraz pora na cream de la cream, czyli najwyższą wersję wyposażenia, w jakiej można zamówić Forda Kugę: Vignale. Jej główne elementy wyposażenia, w porównaniu do ST-Line X to m.in. osiemnastocalowe felgi aluminiowe, statyczne reflektory LED, skórzana tapicerka WINDSOR, fotel kierowcy z elektryczną regulacją położenia w 10. kierunkach i funkcją pamięci ustawień, system nagłośnienia premium Bang&Olufsen,
zamykane/otwierane elektrycznie i bezdotykowo drzwi bagażnika, podgrzewana przednia szyba, podgrzewane przednie fotele oraz skrajne siedzenia na tylnej kanapie, podgrzewana kierownica.
Ceny Forda Kuga możesz porównać w tabeli.
Silnik/wersja wyposażenia | Titanium | Titanium X | ST-Line | ST-Line X | Vignale |
2.5 plug-in hybrid 225 KM eCVT FWD | – | 173 900 zł | 170 000 zł | 181 500 zł | 186 400 zł |
2.5 hybrid 190 KM eCVT | 142 900 zł (FWD) 151 900 zł (AWD) |
154 400 zł (FWD) 163 400 zł (AWD) |
150 500 zł (FWD) 159 500 zł (AWD) |
162 000 zł (FWD) 171 000 zł (AWD) |
166 900 zł (FWD) 175 900 zł (AWD) |
1.5 Ecoboost 150 KM M6 FWD | 119 900 zł | 131 400 zł | 127 500 zł | 139 000 zł | – |
2.0 EcoBlue 190 KM A8 AWD | – | 159 130 zł | – | 166 730 zł | – |
Ford to nie tylko bardzo często spotykane na naszych drogach i ulicach Focusy i Mondeo, ale także interesujące pod względem wizualnym (i nie tylko) Puma i Kuga. Mamy nadzieję, że dzięki naszemu porównaniu łatwiej będzie Ci wybrać swojego pierwszego Forda lub wymienć tego, którym jeździsz obecnie na nowszy model.