Focus i Mondeo. To dwa popularne w Polsce (i nie tylko zresztą) modele Forda. To jednak nie wszystko, co ma do zaoferowania polski importer marki. Zapraszam do zapoznania się z subiektywnym przeglądem modeli spod znaku niebieskiego owalu dostępnych w Polsce.

Ford Focus

Ten model jest produkowany już od 24 lat. Ford Focus I, który w gamie modelowej zastąpił Escorta, został pokazany w marcu 1998 r. Auto dostępne było jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, pięciodrzwiowe kombi i czterodrzwiowy sedan. Cechą charakterystycznym Focusa z nadwoziem hatchback były tylne światła w kształcie trójkątów umieszczone pionowo na słupku C.

W dwudziestą rocznicę debiutu Focusa I zadebiutowała czwarta generacja kompaktowego auta z błękitnym owalem w logo. Co warto o nim wiedzieć? Sprawdźmy to.

Ford Focus z zewnątrz

Ford Focus IV – rozmiary

Ford Focus czwartej generacji jest dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych: jako pięciodrzwiowy hatchback i pięciodrzwiowe kombi. Jakie są rozmiary poszczególnych wersji nadwoziowych? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w tabeli.

Rodzaj nadwozia/parametr Hatchback Kombi
Długość 4 382 mm 4 672 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami/z rozłożonymi lusterkami 1 848 mm / 1 979 mm 1 848 mm / 1 979 mm
Wysokość bez relingów bagażnika dachowego 1 452 mm 1 469 mm
Rozstaw osi 2 700 mm 2 700 mm
Pojemność bagażnika (do półki pod tylną szybą, z zestawem naprawczym) 392 l 635 l

Jak widać, kombi jest dłuższe od hatchbacka aż o 290 mm. Obie wersje nadwoziowe mają taki sam rozstaw osi, tak więc większa długość nadwozia Focusa kombi przekłada się na większą pojemność bagażnika (i to aż o 243 litry).

Ford Focus IV – silniki

Ford Focus IV jest dostępny tylko z silnikami benzynowymi. Dostępny jest także silnik benzynowy wspomagany przez system mild hybrid. Porównanie jednostek napędowych, z którymi można zamówić Forda Focusa znajdziecie w tabeli.

Silnik/parametr Moc maksymalna Maksymalny moment obrotowy Prędkość maksymalna Przyspieszenie 0-100 km/h
1.0 Ecoboost M6 100 KM 170 Nm (1 400 – 4 000 obr./min) 186 km/h 12,5 sek.
1.0 Ecoboost M6 125 KM 170 Nm (1 400 – 4 500 obr./min) 200 km/h (hatchback)
198 km/h (kombi)
10,2 sek. (hatchback)
10,5 sek. (kombi)
1.0 Ecoboost Hybrid Power Shift 125 KM 170 Nm (1 400 – 5 000 obr./min) 195 km/h (hatchback)
193 km/h (kombi)
10,2 sek. (hatchback)
10,4 sek. (kombi)
1.0 Ecoboost Hybrid M6 155 KM 190 Nm (1 900 – 5 500 obr./min) 211 km/h (hatchback)
209 km/h (kombi)
9,0 sek. (hatchback)
9,1 sek. (kombi)
1.0 Ecoboost Hybrid Power Shift 155 KM 190 Nm (1 900 – 5 500 obr./min) 208 km/h (hatchback)
206 km/h (kombi)
8,4 sek. (hatchback)
8,6 sek. (kombi)
2.3 Ecoboost M6 280 KM 420 Nm (3 000 – 4 000 obr./min) 250 km/h 5,7 sek. (hatchback)
5,8 sek. (kombi)
2.3 Ecoboost A7 280 KM 415 Nm (3 000 obr./min) 250 km/h 5,7 sek. (hatchback)
5,8 sek. (kombi)

Podstawową jednostką napędzającą Forda Focusa jest trzycylindrowy silnik 1.0 Ecoboost o mocy 100 KM lub 125 KM, który współpracuje z manualną sześciobiegową skrzynią biegów lub siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią Power Shift.

Gamę silnikową uzupełniają: 125- i 155-konny silnik 1.0 Ecoboost Hybrid, wyposażony w 48-woltową technologię mild hybrid, która wspomaga silnik spalinowy dodatkowymi 50 Nm momentu obrotowego. Silnik współpracuje z sześciobiegowym manualem lub siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią Power Shift.

Szukający większych wrażeń mogą kupić Forda Fiesta ST X, hot hatcha napędzanego czterocylindrowym silnikiem 2.3 Ecoboost o mocy 280 KM. Także i w jego dostępna jest skrzynia manualna i automatyczna. Nie jest to jednak przekładnia dwusprzęgłowa, a klasyczna skrzynia hydrokinetyczna.

Ford Focus IV – wersje wyposażenia i ceny

Samochód jest dostępny w sześciu wersjach wyposażenia: Connected, Titanium, Titanium X, ST-Line X, Active X i ST X.

Już wersja Connected jest wyposażona m.in. w system audio SYNC 2.5 z 8-calowym ekranem dotykowym i z obsługą Android Auto i Apple CarPlay, klimatyzację manualną, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne oraz przednie i tylne czujniki parkowania.

Wersja Titanium to już dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay, elektrycznie składane lusterka boczne czy wycieraczki z czujnikiem deszczu. Titanium X dodaje do tego m.in. kamerę cofania czy system Ford KeyFree.

Ford Focus wewnątrz

Wersję ST-Line X wyróżniają 17-calowe felgi aluminiowe, pakiet stylizacyjny ST-Line, ciemna podsufitka czy kierownica i uchwyt dźwigni zmiany biegów w stylizacji ST-Line. Także i Focus Active X wyróżnia się przede wszystkim stylizacją: zawieszeniem ze zwiększonym prześwitem, pakietem stylizacji Active, podsufitką w jasnej tonacji czy 17-calowymi felgami aluminiowmi w stylizacji Active.

A czym wyróżnia się Ford Focus ST X? Zaczniemy od 19-calowych felg aluminiowych, sportowego zawieszenia ST, pakietu stylizacyjnego ST i dużego tylnego spojlera w stylizacji ST. W wyposażeniu tego hot hatcha można także znaleźć m.in. wyświetlacz przezierny (HeadUp Display), matrycowe reflektory Full LED z Glare Auto High Beam, elektrycznie regulowane kubełkowe fotele Ford Performance czy Launch Control (procedura startowa).

tego, ile trzeba zapłacić za Forda Focusa Mk4 dowiecie się z tabeli.

Silnik/wersja wyposażenia Connected Titanium Titanium X ST-Line X Active X ST X
1.0 Ecoboost 100 KM M6 84 550 zł
1.0 Ecoboost 125 KM M6 90 750 zł 95 450 zł
1.0 Ecoboost Hybrid 125 KM Power Shift 104 700 zł 109 400 zł
1.0 Ecoboost Hybrid 155 KM M6 103 950 zł 107 850 zł 107 850 zł
1.0 Ecoboost Hybrid 155 KM Power Shift 117 800 zł 117 800 zł
2.3 Ecoboost 280 KM M6 157 000 zł
2.3 Ecoboost 280 KM A7 166 950 zł

Wersja Connected jest dostępna tylko w nadwoziu 5-drzwiowym (hatchback). Dopłata do nadwozia kombi wynosi 4 000 zł (wersja Titanium) i 5 300 zł (pozostałe wersje).

Ford Mondeo

Nazwa tego modelu z segmentu D wywodzi się od łacińskiego słowa mundus, oznaczającego świat i bynajmniej nie została nadana na wyrost. Ford Mondeo miał być (i został) samochodem światowym. W Europie zastąpił Forda Sierra, w Stanach Zjednoczonych – Forda Tempo.

Ford Mondeo Mk1 został pokazany w 1992 r. Od 2014 r. produkowana jest piąta generacja tego samochodu klasy średniej. Nowa generacja tego auta najprawdopodobniej nie trafi na rynek europejski. Mondeo Mk6 zostało zaprezentowane w Chinach, i z pewnością na tym rynku będzie oferowany.

Ford Mondeo z zewnątrz

Mondeo piątej generacji wciąż jest jedak dostępny w sprzedaży w Polsce. Sprawdziliśmy, co warto o nim wiedzieć.

Ford Mondeo Mk 5 – rozmiary

Ford Mondeo, jak przystało na przedstawiciela segmentu D, jest samochodem sporym. Liczy niemal 5 m długości. Jest dostępny jako sedan, liftback i kombi. Jakie są rozmiary poszczególnych wersji nadwoziowych? Możesz to sprawdzić w tabeli.

Rodzaj nadwozia/parametr Sedan Liftback Kombi
Długość 4 871 mm 4 871 mm 4 867 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami/z rozłożonymi lusterkami 1 911 mm/2 121 mm 1 911 mm/2 121 mm 1 911 mm/2 121 mm
Wysokość bez relingów bagażnika dachowego 1 482 mm 1 482 mm 1 501 mm
Rozstaw osi 2 850 mm 2 850 mm 2 850 mm
Pojemność bagażnika (z zestawem naprawczym) 383 litry (napęd hybrydowy)
535 litrów (Diesel)
550 litrów (Diesel)
1 446 litrów (złożone tylne fotele, Diesel)
403 litry (napęd hybrydowy)
525 litrów (Diesel)
1 630 litrów (złożone tylne fotele)

W przypadku Forda Focusa mamy do czynienia z ciekawą sytuacją: kombi jest krótsze od sedana i liftbacka (różnica w długości wynosi zaledwie 4 mm). Kombi ma także mniejszy bagażnik (w porównaniu do liftbacka – o 25 litrów, a w porównaniu do sedana – o 10 litrów). Kombi, co nie powinno dziwić, może się pochwalić największą pojemnością bagażnika po złożeniu tylnych siedzeń).

Ford Mondeo Mk 5 – silniki

Pod maską Forda Mondeo piątej generacji mogą pracować silniki wysokoprężne o mocy 150 KM lub 190 KM lub jednostka hybrydowa. Producent podaje tylko moc maksymalną silnika benzynowego (187 KM), ale nie wspomina o łącznej mocy układu hybrydowego. Parametry poszczególnych jednostek porównaliśmy w tabeli.

Silnik/parametr 2.0 Hybrid eCVT FWD 2.0 EcoBlue M6 FWD 2.0 EcoBlue A8 FWD 2.0 EcoBlue A8 FWD 2.0 EcoBlue A8 AWD
Moc maksymalna 187 KM 150 KM 150 KM 190 KM 190 KM
Maksymalny moment obrotowy 173 Nm 370 Nm 370 Nm 400 Nm 400 Nm
Prędkość maksymalna 187 km/h (sedan/kombi) 215 km/h (liftback)
210 km/h (kombi)
211 km/h (liftback)
206 km/h (kombi)
223 km/h (liftback)
218 km/h (kombi)
221 km/h (liftback)
216 km/h (kombi)
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,2 sek (sedan)
9,4 sek (kombi)
9,7 sek (sedan)
9,8 sek (kombi)
10,3 sek (sedan)
10,4 sek (kombi)
8,9 sek (sedan)
9,0 sek (kombi)
9,1 sek (sedan)
9,2 sek (kombi)

Ford Mondeo Mk 5 – wyposażenie i ceny

Forda Mondeo piątej generacji można zamówić w jednej z czterech wersji wyposażenia: Trend, Titanium, ST-Line X i Vignale.

W wyposażeniu wersji Trend znajdziesz m.in. szesnastocalowe felgi aluminowiowe, automatyczne projekcyjne reflektory halogenowe z systemem automatycznego sterowania światłami drogowymi (Auto High Beam), sterowane automatycznie wycieraczki przedniej szyby z czujnikiem deszczu, sterowane elektrycznie i podgrzewane lusterka boczne, system audio Ford SYNC 3.2 z DAB+, ośmiocalowym ekranem dotykowym, zestawem głośnomówiącym Bluetooth i obsługą Apple CarPlay i Android Auto, FordPass Connect z modemem GSM, automatyczną klimatyzację z automatyczną regulacją temperatury, elektrycznie sterowane szyby przednich i tylnych drzwi czy przednie fotele z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego.

Wersja Titanium dodaje do tego m.in. siedemnastocalowe felgi aluminiowe, podgrzewaną przednią szybę „Quickclear”, LED-owe światła do jazdy dziennej, system nawigacji satelitarnej Ford SYNC 3.2, kolorowy, wielofunkcyjny wyświetlacz na tablicy zegarów o wielkości 10,1 cala (nie dotyczy wersji Hybrid), czujniki parkowania z przodu i z tyłu, podgrzewane przednie fotele, Ford KeyFree (system centralnego zamka z kluczem elektronicznym, umożliwiającym otwarcie drzwi i uruchomienie pojazdu bez tradycyjnego kluczyka).

W wersji ST-Line X znajdziemy ponadto m.in. osiemnastocalowe felgi aluminiowe lekkich z wykończeniem
Mica Shadow Black/maszynowym, sportowe zawieszenie, pakiet stylizacyjny nadwozia ST-Line (spojler przedniego i tylnego zderzaka oraz stylizowane listwy progowe lakierowane w kolorze nadwozia, górna krata wlotu powietrza w stylizacji plastra miodu, obudowy przednich świateł przeciwmgielnych lakierowane w kolorze czarnym), elektrycznie składane lusterka boczne, lakierowane na czerwono zaciski hamulców, częściowo skórzaną tapicerkę Mico Suede z czerwonymi akcentami, przednie fotele z elektryczną regulacją położenia (fotel kierowcy z pamięcią położenia), kierownicę wykończoną perforowaną skórą, w stylizacji ST-Line.

Ford Mondeo wewnątrz

Pora na najwyższą wersję wyposażenia: Vignale. Można znaleźć w niej m.in. osiemnastocalowe felgi aluminiowe, reflektory w technologii Ford Dynamic LED ze spryskiwaczami, górną kratę wlotu powietrza w stylizacji Vignale, system nagłośnienia Premium, kamerę cofania, deskę rozdzielczą wykończoną skórą i tapicerkę ze skóry perforowaną, przednie fotele z elektryczną regulacją położenia w 10. kierunkach i funkcją pamięci ustawień fotela kierowcy, wentylowane, wielokonturowe, z funkcją 11. punktowego masażu.

Ile trzeba zapłacić za Forda Mondeo? Tego dowiecie się z poniższej tabeli.

Silnik/wersja wyposażenia Trend Titanium ST-Line X Vignale
2.0 EcoBlue 150 KM M6 FWD 112 000 zł (liftback)
116 000 zł (kombi)
118 900 zł (liftback)
112 900 zł (kombi)
2.0 EcoBlue 150 KM A8 FWD 121 500 zł (liftback)
125 500 zł (kombi)
128 400 zł (liftback)
132 400 zł (kombi)
2.0 EcoBlue 190 KM A8 FWD 136 400 zł (liftback)
140 400 zł (kombi)
151 600 zł (liftback)
155 600 zł (kombi)
158 700 zł (liftback)
162 700 zł (kombi)
2.0 EcoBlue 190 KM A8 AWD   145 400 zł (liftback)
149 400 zł (kombi)
160 600 zł (liftback)
144 600 zł (kombi)
167 700 zł (liftback)
171 700 zł (kombi)
2.0 Hybrid 187 KM eCVT FWD 125 000 zł (kombi) 127 690 zł (sedan)
131 690 zł (kombi)
158 900 zł (kombi)

Wszystkie podane ceny dotyczą aut z roku produkcji 2021 znajdujących się w zapasach magazynowych u dealerów Forda. Jeżeli więc chcecie kupić nowego Mondeo, powinniście się spieszyć. Ten model już niedługo może być dostępny tylko jako auto używane.

Ford Puma

Ford Puma to jeden z tych samochodów, które zostały wskrzeszone przez swoich producentów po kilkunastu latach od czasu, kiedy zakończyło się wytwarzanie ich protoplastów.

Pierwszy Ford Puma był niewielkim trzydrzwiowym coupe, które było produkowane w latach 1997 – 2002. Po 17 latach pod tą nazwą produkowany jest crossover segmentu B. Nowa Puma wyróżnia się – jak pisze producent – niepowtarzalną stylistyką nadwozia (coś w tym jest – wystarczy jedno spojrzenie na to auto żeby stwierdzić, że wygląda zupełnie inaczej niż pozostałe miejskie crossovery). Co warto jeszcze wiedzieć o tym aucie? Przekonajmy się!

Ford Puma z zewnątrz

Ford Puma – wymiary

Zanim pokażemy gabaryty Forda Pumy jedna ciekawostka – to auto oferuje przestrzeń bagażową tak dużą, że nie powstydziłoby się jej niejedno auto kompaktowe. Pojemność bagażnika przy złożonych oparciach tylnej kanapy wynosi 456 litrów. Ta wielkość dotyczy auta z zestawem naprawczym. W przypadku koła zapasowego pojemność bagażnika jest nieco mniejsza i wynosi 410 litrów.

Długość 4 186 mm (Titanium, Titanium X)
4 207 mm (ST-Line, ST-Line X)
4 226 mm (ST, ST X)
Szerokość 1 930 mm (z lusterkami)
1 777 mm (ze złożonymi lusterkami)
Wysokość 1 536 mm (Titanium)
1 534 mm (ST-Line)
1 520 mm (ST)
Rozstaw osi 2 588 mm

Ford Puma – silniki

Pod maską Forda Puma pracują jednostki napędowe z serii Ecoboost. Dostępne są silniki o mocy 125 KM, 155 KM i 200 KM. Co ciekawe, podstawowe silniki napędzające tego małego crossovera (tj. o mocy 125 KM i 155 KM) to jednostki Ecoboost Hybrid, czyli z technologią mild hybrid (MHEV). Jednostki te dostępne są z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub z dwusprzęgłowym automatem o siedmiu przełożeniach (Power Shift). Jedynie dwustukonny silnik jest połączony ze skrzynią manualną.

Silnik/parametr 1.0 Ecoboost MHEV M6 1.0 Ecoboost MHEV Power Shift 1.0 Ecoboost MHEV M6 1.0 Ecoboost MHEV Power Shift 1.5 Ecoboost M6
Moc maksymalna 125 KM 125 KM 155 KM 155 KM 200 KM
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 2 400 obr./min 210 Nm przy 2 400 obr./min 220 Nm przy 2 500 obr./min 220 Nm przy 3 000 obr./min 320 Nm przy 2 500 – 3 500 obr./min
Prędkość maksymalna 191 km/h 190 km/h 205 km/h 200 km/h 220 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,8 sek. 9,6 sek. 9,0 sek. 8,7 sek. 6,7 sek.

Ford Puma – wyposażenie i ceny

Titanium, Titanium X, ST-Line, ST-Line X, ST i ST X. W takich wersjach wyposażenia można zamawiać Forda Puma. Dwie ostatnie dostępne są tylko z 200-konnym silnikiem benzynowym, a takie połączenie sprawia, że auto potrafi pokazać pazury i dać wiele przyjemności z jazdy.

W standardowym wyposażeniu wersji Titanium można znaleźć m.in. reflektory projekcyjne LED, ze światłami do jazdy dziennej i światłami mijania wykonanymi w technologii LED, Auto High Beam, czyli system automatycznego sterowania światłami drogowymi, Tylne światła LED, klimatyzację manualną, system nawigacji satelitarnej, 4,2-calowy, kolorowy wyświetlacz na tablicy zegarów, FordPass Connect z modemem GSM, kierownicę i uchwyt dźwigni zmiany biegów wykończone skórą, system Pre-Collision Assist z systemem aktywnego hamowania, Lane Keeping Aid, czyli system kontroli pasa ruchu, czujniki parkowania z tyłu i lusterka boczne składane elektrycznie z lampkami oświetlającymi podłoże.

Standardowe wyposażenie wersji Titanium X i ST-Line X, oprócz elementów wymienionych powyżej, zawiera także m.in. osiemnastocalowe felgi aluminiowe, system nagłośnienia premium Bang&Olufsen, automatycznie sterowane wycieraczki przedniej szyby z czujnikiem deszczu, klimatyzację automatyczną, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia, częściowo skórzaną tapicerkę, bezprzewodową ładowarkę do smartfonów, regulowany na wysokość fotel pasażera i dywaniki welurowe z przodu i z tyłu.

Wersję ST-Line, w porównaniu do Titanium X wyróżniają takie elementy jak m.in. siedemnastocalowe felgi aluminiowe, pakiet stylizacyjny nadwozia ST-Line, sportowe zawieszenie, kolorowy, konfigurowalny wyświetlacz na tablicy zegarów (12,3 cala), przycisk rozrusznika Ford Power, kierownica i uchwyt dźwigni zmiany biegów w stylizacji ST-Line, manetki do zmiany biegów przy kierownicy dla wersji z automatyczną skrzynia biegów i podsufitka materiałowa w ciemnej tonacji.

Pora teraz na dwie zadziorne wersje wyposażenia: ST i ST X.

Ford Puma ST jeździ na oponach założonych na dziewiętnastocalowe felgi aluminiowe lakierowanych na kolor grafitowy (w stylizacji ST). W jego wyposażeniu standardowo znajdują się m.in. takie elementy jak system nagłośnienia premium Bang&Olufsen, kolorowy, konfigurowalny wyświetlacz na tablicy zegarów (12,3 cala),
sportowe zawieszenie ST, górną atrapę w stylizacji ST, fotele sportowe Ford Performace z certyfikatem AGR, kierownicę pokrytą skórą w stylizacji ST, przycisk rozrusznika FordPower, podsufitkę materiałową w ciemnej tonacji, podwójne, chromowane końcówki wydechu, przycieniane szyby w tylnej części nadwozia, duży, lakierowany tylny spojler w kolorze czarnym, nakładki na pedały ze stali nierdzewnej, dywaniki welurowe z przodu i z tyłu, w stylizacji ST.

Ford Puma wewnątrz

Wersja ST X wyróżnia się takimi elementami wyposażenia jak m.in. lakierowane maszynowo dziewiętnastocalowe felgi aluminiowe w stylizacji ST, lakierowane na czerwono zaciski hamulcowe, reflektory Full LED w stylistyce GT, klimatyzacja automatyczna, Ford KeyFree (system centralnego zamka z kluczem
elektronicznym), autoalarm obwodowy i pojemnościowy Thatcham.

Ile trzeba zapłacić za Forda Pumę? Tego dowiesz się z tabeli.

Silnik/wersja wyposażenia Titanium Titanium X ST-Line ST-Line X ST ST-X
1.0 Ecoboost Hybrid 125 KM M6 88 800 zł 97 650 zł 93 500 zł 102 350 zł
1.0 Ecoboost Hybrid 125 KM Power Shift 105 850 zł 110 550 zł
1.0 Ecoboost Hybrid 155 KM M6 98 800 zł 105 650 zł
1.0 Ecoboost Hybrid 155 KM Power Shift 113 850 zł
1.5 Ecoboost 200 KM M6 131 700 zł 144 200 zł

Ford Kuga

Ford Kuga był pierwszym SUV-em opracowanym specjalnie na rynek europejski. Jego pojawienie się na rynku poprzedził model koncepcyjny Iosis X, który został zaprezentowany w 2006 r. Pierwsza generacja Kugi zadebiutowała w 2008 r.

Ford Kuga pierwszej i drugiej generacji był kompaktowym SUV-em. Trzecia generacja tego auta (po raz pierwszy pokazana w kwietniu 2019 r.) nie tylko zmieniła się pod względem designu (jej wygląd jest zbliżony do Focusa i Pumy), ale także urosła na tyle, że awansowała do grona SUV-ów klasy średniej, której przedstawicielem jest np. Toyota RAV4. Jakie są wymiary Forda Kugi? Dowiedz się!

Ford Puma z zewnątrz

Ford Kuga – wymiary

Długość nadwozia Forda Kuga, podobnie, jak w przypadku Pumy, jest uzależniona od wersji, w jakiej jest dostępny samochód. I tak długość wersji:

  • Titanium wynosi 4 614 mm,
  • ST-Line to 4 626 mm,
  • Vignale – 4 629 mm.

Pozostałe wymiary Forda Kuga zebrane są w poniższej tabeli.

Szerokość (z lusterkami rozłożonymi/z lusterkami złożonymi) 2 178 mm/2 000 mm
Wysokość 1 675 mm (Titanium)
1 666 mm (ST-Line)
1 680 mm (Vignale)
Rozstaw osi 2 710 mm

Do tego trzeba dodać jeszcze bagażnik, którego pojemność (na przykładzie samochodu z zestawem naprawczym) waha się:

  • od 441 litrów (tylna kanapa przesunięta maksymalnie do tyłu) do 581 litrów (tylna kanapa przesunięta maksymalnie do przodu) – dla samochodów z napędem plug-in hybrid,
  • od 475 litrów (tylna kanapa przesunięta maksymalnie do tyłu) do 645 litrów (tylna kanapa przesunięta maksymalnie do przodu) – dla samochodów z napędem hybrydowym, silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.

Po złożeniu tylnej kanapy pojemność bagażnika może wynieść nawet 1 478 litrów.

Ford Kuga – silniki

Ford nazywa Kugę modelem w pełni zelektryfikowanym. Nie oznacza to, że Kuga jest dostępna z napędem elektrycznym, ale to, że można ją zamówić nie tylko z silnikami benzynowym i wysokoprężnym, ale też z napędem hybrydowym plug-in jako klasyczną hybrydę. Łącznie dostępnych jest 5 wersji silnikowych.

Silnik/parametr 2.5 Plug-in hybrid eCVT FWD 2.5 Hybrid eCVT FWD 2.5 Hybrid eCVT AWD 1.5 Ecoboost M6 FWD 2.0 EcoBlue A8 AWD
Moc maksymalna 225 KM 190 KM 190 KM 150 KM 190 KM
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm (silnik spalinowy) przy 4 500 obr./min 200 Nm + 235 Nm 200 Nm + 235 Nm 240 Nm przy 1 600 – 4 000 obr./min 400 Nm przy 2 000 – 3 000 obr./min
Prędkość maksymalna 200 km/h 196 km/h 196 km/h 195 km/h 208 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,2 sek. 9,4 sek. 9,8 sek. 9,7 sek. 8,7 sek.

W przypadku Kugi z napędem plug-in Zasięg w trybie elektrycznym wynosi nawet 68 km, a zużycie paliwa – od 1,4 l/100 km (przy ładowaniu baterii ze źródła zewnętrznego) do 6,5 l/100 km (bez ładowania baterii ze źródła zewnętrznego). Pojemność akumulatora to 14,4 kWh (dla porównania, akumulator wersji hybrid ma 1,1 kWh pojemności).

Ford Kuga – wyposażenie i cena

Forda Kugę można zamówić w jednej z pięciu wersji wyposażenia: Titanium, Titanium X, ST-Line, ST-Line X i Vignale.

Podstawowe elementy wyposażenia wersji Titanium to m.in. siedemnastocalowe felgi aluminiowe, system nawigacji satelitarnej z DAB+, ośmiocalowym ekranem dotykowym i obsługą Apple CarPlay i Android Auto, FordPass Connect z modemem GSM, cyfrowy wyświetlacz zestawu wskaźników (12,3 cala), system wyboru trybu jazdy, tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości, kamera cofania, czujniki parkowania, klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną regulacją temperatury, wycieraczki przedniej szyby sterowane automatycznie z czujnikiem deszczu, elektrycznie sterowane i składane lusterka boczne z lampkami oświetlającymi podłoże, system bezkluczykowego dostępu do samochodu Ford KeyFree.

Wersja Titanium X do elementów wymienionych powyżej dodaje także m.in. system nagłośnienia premium Bang&Olufsen, statyczne reflektory LED, Auto High Beam (system automatycznego sterowania światłami drogowymi), częściowo skórzaną tapicerkę, fotel kierowcy z elektryczną regulacją położenia w 10. kierunkach, otwierane i zamykene elektrycznie i bezdotykowo drzwi bagażnika, przyciemniane szyby w tylnej części
nadwozia, szyby boczne w przednich drzwiach z dodatkową warstwą akustyczną, tylną kanapę ze składanym podłokietnikiem na środku z uchwytami na kubki.

Z kolei, elementami wyposażenia wersji ST-Line są m.in. osiemnastocalowe felgi aluminiowe, pakiet stylizacyjny nadwozia ST-Line, zawieszenie sportowe, przednie światła przeciwmgielne wykonane w technologii LED, kierownica w stylizacji ST-Line, uchwyt manualnej skrzyni biegów w stylizacji ST-Line, fotele z tapicerką materiałową z czerwonymi akcentami, ciemna podsufitka, dwie końcówki wydechu w stylizacji sportowej, czarne relingi bagażnika dachowego.

Ford Puma wewnątrz

Wersja ST-Line X dodaje do elementów wersji ST-Line także m.in. system nagłośnienia premium Bang&Olufsen, statyczne reflektory LED, Auto High Beam (system automatycznego sterowania
światłami drogowymi), częściowo skórzaną tapicerkę z czerwonymi akcentami, fotel kierowcy z elektryczną regulacją położenia w 10. kierunkach, manetki do zmiany biegów przy kierownicy (dla automatycznej hydrokinetycznej skrzyni biegów), zamykane/otwierane elektrycznie i bezdotykowo drzwi bagażnika, przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia, szyby boczne w przednich drzwiach z dodatkową
warstwą akustyczną, tylną kanapę ze składanym podłokietnikiem na środku i z uchwytami na kubki.

Teraz pora na cream de la cream, czyli najwyższą wersję wyposażenia, w jakiej można zamówić Forda Kugę: Vignale. Jej główne elementy wyposażenia, w porównaniu do ST-Line X to m.in. osiemnastocalowe felgi aluminiowe, statyczne reflektory LED, skórzana tapicerka WINDSOR, fotel kierowcy z elektryczną regulacją położenia w 10. kierunkach i funkcją pamięci ustawień, system nagłośnienia premium Bang&Olufsen,
zamykane/otwierane elektrycznie i bezdotykowo drzwi bagażnika, podgrzewana przednia szyba, podgrzewane przednie fotele oraz skrajne siedzenia na tylnej kanapie, podgrzewana kierownica.

Ceny Forda Kuga możesz porównać w tabeli.

Silnik/wersja wyposażenia Titanium Titanium X ST-Line ST-Line X Vignale
2.5 plug-in hybrid 225 KM eCVT FWD 173 900 zł 170 000 zł 181 500 zł 186 400 zł
2.5 hybrid 190 KM eCVT 142 900 zł (FWD)
151 900 zł (AWD)
154 400 zł (FWD)
163 400 zł (AWD)
150 500 zł (FWD)
159 500 zł (AWD)
162 000 zł (FWD)
171 000 zł (AWD)
166 900 zł (FWD)
175 900 zł (AWD)
1.5 Ecoboost 150 KM M6 FWD 119 900 zł 131 400 zł 127 500 zł 139 000 zł
2.0 EcoBlue 190 KM A8 AWD 159 130 zł 166 730 zł

Ford to nie tylko bardzo często spotykane na naszych drogach i ulicach Focusy i Mondeo, ale także interesujące pod względem wizualnym (i nie tylko) Puma i Kuga. Mamy nadzieję, że dzięki naszemu porównaniu łatwiej będzie Ci wybrać swojego pierwszego Forda lub wymienć tego, którym jeździsz obecnie na nowszy model.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *