Pod koniec listopada poznaliśmy zupełnie nową odsłonę Rangera, jednak trafi on do sprzedaży w Europie dopiero na początku 2023 r., zaś zamówienia ruszą pod koniec tego roku. Samochód wyróżnia się całkowicie nowym designem z masywnym przednim pasem w stylu nowego F-150, a także nowocześniejszą kabiną z nawet 12-calowym wyświetlaczem systemu infotainment. Oczywiście poprawiono też parametry terenowe, właściwości jezdne oraz możliwości przewozowe. Teraz przyszedł wreszcie czas na ujawnienie szczegółowych specyfikacji jednostek napędowych.
Nowy Ford Ranger dostępny z mocnym dieslem V6
Topowa wysokoprężna jednostka to 3-litrowe V6 rozwijające 250 KM oraz 600 Nm. Jest to zatem o 3 KM mniej, ale i 20 Nm więcej od F-150. Wyposażono go w układ start&stop i ma być oferowany w wersjach wyposażenia XLT, Sport oraz Wildtrak. Wariant ten posiada stały napęd 4×4 oraz 10-biegową skrzynię automatyczną. Układ napędu 4×4 może być wyposażony w możliwość blokowania przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego oraz tryb automatyczny 4A.
Oprócz tego w ofercie znajdzie się 2-litrowa jednostka wysokoprężna w dwóch wariantach mocy. Bazowa odmiana rozwinie 170 KM oraz 405 Nm. Mocniejsza konfiguracja z podwójnym doładowaniem oferuje już 210 KM oraz 500 Nm. Nowy Ranger oferuje maksymalną ładowność sięgającą nawet 1327 kg, w zależności od wersji, a siła uciągu amerykańskiego pickupa wynosi nawet 3500 kg, zaś Wiltrack 4×4 z podwójną kabiną oferuje 3350 kg maksymalnego uciągu. W odmianie Ranger XL 4×2 z podwójną kabiną ładowność wynosi 958 kg, zaś odmiana XL 4X4 z pojedynczą kabiną oferuje 1327 kg. W wersjach Sport, Raptor i Wiltrack ładowność wynosi niewiele ponad tonę, zaś w XLS oraz XLT waha się od 995 do 1151 kg.
Będzie też Raptor oraz 2-litrowy diesel
Na szczycie gamy znajdzie się Raptor z podwójnie doładowaną benzynową jednostką V6 EcoBoost o pojemości 3 litrów. Rozwija on 288 KM oraz 491 Nm. Otrzymał on szereg modyfikacji wizualnych oraz technicznych pod kątem osiągów w terenie. Co ciekawe, Raptor będzie pierwszą odmianą Rangera, która trafi na rynek europejski – dostawy do klientów rozpoczną się w ostatnim kwartale bieżącego roku.
Nowy Ford Ranger oferuje aż 7 różnych trybów jazdy oraz dwoma rodzajami napędu na obie osie. Będzie to układ z elektronicznym załączaniem obu osi w trakcie jazdy lub nowy system stałego napędu 4×4 z trybem „ustaw i przypomnij”. Najnowsze wcielenie amerykańskiego pickupa może się pochwalić o 50 mm dłuższym rozstawem osi oraz o 50 mm szerszym rozstawem kół względem poprzednika. Dzięki temu paka pomieści europaletę. Ranger występuje w odmianach z pojedynczą, dodatkową lub podwójną kabiną. W zależności od odmiany długość paki waha się od 1544 do 2305 mm.
Ładowność i funkcjonalność przede wszystkim
W ciągu najbliższych miesięcy powinniśmy się spodziewać premiery bazującego na Rangerze nowego Volkswagena Amaroka. Oba samochody powstawać będą w fabryce Forda w RPA. Pojazd powinien oferować podobne parametry techniczne co amerykański pickup.