Blisko 2 lata przyszło czekać na europejską premierę najnowszej XI generacji Hondy Civic. Na rynku amerykańskim samochód zadebiutował bowiem już w kwietniu 2020 roku, zaś w czerwcu 2021 r. dołączył do niego pięciodrzwiowy hatchback. Honda Civic XI wreszcie doczekała się europejskiej premiery. Samochód w wersji na Europę doczekał się nowego układu hybrydowego, zaś sam model obchodzi w tym roku 50-lecie istnienia.

Nowa Honda Civic e:HEV – wyrafinowany układ hybrydowy

Nowy Civic w Europie będzie dostępny wyłącznie w odmianie hatchback w wersji hybrydowej e:HEV. Układ napędowy składa się z z nowo opracowanej jednostki benzynowej R4 o pojemności 2 litrów, pracującej w cyklu Atkinsona, a także dwóch niewielkich, ale mocnych silników elektrycznych. Jednostka spalinowa wyróżnia się jednym z najwyższych wśród silników spalinowych stopniem sprawności cieplnej, wynoszącym 41%. Łączna moc układu wynosi 184 KM, zaś maksymalny moment obrotowy to 315 Nm. Napęd trafia na przednią oś za pośrednictwem przekładni e-CVT.

Nowa Honda Civic e:HEV

Ważnym elementem układu napędowego jest też 72-ogniwowy zespół akumulatorów litowo-jonowych. Podstawową siłę nowego Civica stanowią dwa współpracujące ze sobą silniki elektryczne. Silnik spalinowy sterowany jest przez nową, kompaktową jednostkę sterującą przepływem mocy, która teraz znajduje się pod maską wraz z resztą układu napędowego. Pod tylnymi siedzeniami znalazła się najnowsza wersja inteligentnego zestawu akumulatorów, który jest mniejszy i lżejszy, a jednocześnie charakteryzuje się zwiększoną gęstością magazynowanej energii.

Układ hybrydowy nowego Civica może płynnie przełączać się pomiędzy napędami elektrycznym, hybrydowym i spalinowym bez udziału kierowcy. Kierujacy może wybrać spośród czterech trybów jazdy – Eco, Normal, Sport oraz Individual. Ten ostatni umożliwia oddzielne ustawienie parametrów silnika, układu kierowniczego oraz zegarów w kokpicie, aby dostosować reakcje do potrzeb kierowcy.

Smuklejsza, nowocześniejsza i przestronniejsza 

Nowy Civic ma większy o 35 mm rozstaw osi i szerszy rozstaw kół względem poprzednika. Najnowsza odsłona kompaktowej Hondy jest odzwierciedleniem nowego, progresywnego designu japońskiej marki. Jego główne przesłanie brzmi „Maksimum człowieka, minimum maszyny” (M/M). Wizualnie Civic XI wyróżnia się obniżoną o 25 mm linią maski względem poprzednika, większą powierzchnią szyb, niżej poprowadzoną linią okien oraz łagodnie opadającą linią dachu w stylu fastbacka. Podstawę słupka A przesunięto do tyłu względem poprzednika, dzięki czemu znajduje się ona w jednej linii z osią przednich kół.

Nowa Honda Civic e:HEV - wnętrze

Minimalistyczny i nowoczesny kokpit nowego Civica jest praktycznie identyczny co w jego amerykańskiej wersji. Wyróżnia się on lepszej jakości materiałami niż w poprzedniku oraz biegnącą przez całą szerokość metalową kratką o wzorze plastra miodu, w którą wkomponowano także nawiewy powietrza. Centralnym punktem jest wolnostojący dotykowy ekran systemu infotainment o przekątnej 9 cali. Oferuje on bezprzewodowe funkcje AndroidAuto i Apple CarPlay. Drugi wyświetlacz o przekątnej 10,2 cala znalazł się przed kierowcą i pełni rolę wirtualnych zegarów. Dostępny będzie też system audio Bose z 12 głośnikami.

Lada moment kolejne modele

Civic XI generacji wyposażony jest także w najnowszy pakiet systemów bezpieczeństwa Honda SENSING. Obejmuje on m.in. przednią kamerę o szerokim kącie widzenia wynoszącym 100 stopni, udoskonalone systemy wykrywania pieszych i rowerzystów, adaptacyjny tempomat, monitorowanie martwego pola, Lane Assist, monitorowanie ruchu poprzecznego czy asystenta jazdy w korku.

Honda Civic 2022

Nowa Honda Civic e:HEV trafi do europejskich salonów jesienią bieżącego roku. Ceny pojazdu poznamy zapewne bliżej jego sprzedażowej premiery. W najbliższym czasie dołączy do niej mały elektryczny SUV, który póki co kryje się pod postacią prototypu, a także kolejny SUV, tym razem z napędem hybrydowym, plasujący się pomiędzy HR-V a CR-V. Premiery obu modeli zaplanowano na najbliższe miesiące. Poza tym w niedługim czasie można się spodziewać także nowego wcielenia CR-V, które dostępne będzie także jako hybryda plug-in e:PHEV.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *