Integra kojarzona jest głównie z rasowym coupe Hondy, którego historia sięga połowy lat 80. Pierwsze wcielenie japońskiego coupe zadebiutowało w 1985 roku, zaś do 2006 roku doczekało się aż czterech generacji oraz topowych wersji Type R. Ostatnia jak dotąd Integra Type R rozwijała aż 220 KM. Teraz, po 16 latach nieobecności, Integra powraca w całkowicie nowym wydaniu jako stylowy liftback Acury o dynamicznym usposobieniu. Przypomnijmy, że Acura należy do Hondy i stanowi jej luksusową markę dedykowaną zwłaszcza na rynek amerykański.
Pod maską po raz pierwszy turbo
Pod maską nowej Integry skrywa się turbodoładowana jednostka benzynowa R4 o pojemności 1.5 litra, rozwijająca 200 KM oraz 260 Nm. Jest to pierwsza turbodoładowanak konstrukcja, jaka kiedykolwiek zagościła pod maską Integry. Standardowo współpracuje ona z bezstopniową przekładnią CVT, zaś moc trafia na przednie koła. Fani bardziej sportowych doznań mają jednak alternatywę w postaci opcjonalnego pakietu wydajności A-Spec. Zawiera on sześciobiegową skrzynię manualną oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Pakiet A-Spec ucieszy fanów modelu
Oprócz tego pakiet A-Spec obejmuje też czarne, błyszczące obramowania wokół szyb, subtelny spojler na klapie bagażnika, 18-calowe felgi ze specjalnym wykończeniem w kolorze Shark Grey czy też światła przeciwmgielne LED. Nadwozie nowej Integry przypomina pozostałe modele Acury, prezentując się agresywnie i nowocześnie, zachowując jednocześnie typową dla liftbacka smukłą sylwetkę. Charakterystycznym elementem jest duży pięciokątny grill oraz agresywne LED-owe lampy. Smukły tył w stylu coupe stanowi odwołanie do poprzedników.
W kabinie znajdziemy natomiast nakładki na pedały ze stali nierdzewnej, czerwone wskazówki zegarów i kontrastowe szwy na tapicerce. Pozostając w środku, nowa Acura Integra przypomina w kabinie najnowszego Civika XI generacji, na którym zresztą bazuje. Mamy zatem minimalistyczny i całkiem elegancki kokpit z 10,2-calowym wyświetlaczem wirtualnych zegarów oraz 7-calowym dotykowym ekranem systemu infotainment. Wszystkie wersje wyposażone są w tapicerkę ze skóry syntetycznej, dostępnej w kolorach Ebony, Red i Orchid. Standardem są też podgrzewane przednie fotele oraz elektrycznie regulowany w ośmiu kierunkach fotel kierowcy.
Wyposażeniem standardowym Integry jest też pakiet systemów bezpieczeństwa AcuraWatch. Obejmuje on hamulec antykolizyjny, rozpoznawanie znaków drogowych, adaptacyjny tempomat, asystenta pasa ruchu oraz monitorowanie martwego pola z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym z tyłu. Warianty z przekładnią CVT otrzymają też asystenta jazdy w korku.
Pakiet technologiczny – co obejmuje?
Na liście opcji znajdzie się też pakiet technologiczny. Zawiera on wszystkie udogodnienia pakietu A-Spec oraz adaptacyjne amortyzatory z trybami Comfort, Normal i Sport, tryb indywidualny pozwalający dopasować ustawienia silnika, układu kierowniczego i zawieszenia. W kabinie znajdziemy natomiast większy, 9-calowy ekran systemu infotainment, bezprzewodowe funkcje AndroidAuto i Apple CarPlay, funkcję obsługi głosowej Alexa oraz wyświetlacz head-up z o przekątnej 5,3 cala. Oprócz tego kierowca zyskuje 12-kierunkową regulację fotela, zaś pasażer 4-kierunkową elektryczną. Ponadto siedziska posiadają wstawki z mikrozamszu.
Pakiet technologiczny zawiera też 16-głośnikowy system car audio zamiast bazowego z 8 głośnikami, trzy porty USB-C, indukcyjną ładowarkę oraz oświetlenie ambiente. Będzie też pakiet funkcji bezpieczeństwa zawierający przednie i tylne czujniki parkowania oraz kontrolę hamowania przy niskiej prędkości.
Nowa Acura Integra ma powstawać w fabryce w Marysville w stanie Ohio w USA, razem z modelem TLX. Samochód trafi do amerykańskich dealerów już wiosną, a jego ceny zaczynać się będą od około 30 000 dolarów.