Przyciąga wzrok, jest majestatyczny, dodaje śmiałości i stylu. Zresztą wystarczy wymówić nazwę Royal Magenta, żeby poczuć powiew luksusu. Głęboki wiśniowy kolor, z odcieniami merlot i granatu – Royal Magenta – w tym roku szczyci się tytułem Globalnego Samochodowego Koloru Roku.

Royal Magenta 2022

W świetle słonecznym wydaje się jagodowo-czerwony, w nocy ujawnia swój mroczny charakter. W ósmej edycji ekskluzywnego konkursu firmy Axalta na Globalny Samochodowy Kolor Roku 2022 uplasował się na pozycji lidera. – Royal Magenta to kolor zaprojektowany pod kątem pojazdów przyszłości – czytamy na stronie firmy Axalta, globalnego dostawcy lakierów ciekłych i proszkowych. Podobnie jak Instytut Pantone wybiera przewodnie barwy na dany rok, Axalta typuje kolor, który będzie królował na rynku motoryzacyjnym. I nie chodzi o to, aby każdy z nas rzucił się na poszukiwanie samochodu w topowej barwie, ale o wyznaczanie trendów w rozwoju branży. Magenta, której receptura została opracowana z myślą o czujnikach pojazdów autonomicznych oraz ochronie środowiska pozwala, zdaniem twórców lakieru, przyczynić się do rozwoju elektromobilności i samochodów autonomicznych.

Jaka jest magenta?

Stylowa i funkcjonalna. Odcienie burgundu, fioletu i wiśni stają się coraz modniejsze na rynku m.in. mody, a kolor jest niewątpliwie z półki premium i tworzy bogate wykończenie, które sprawia wrażenie luksusowego. Nie bez powodu. Axalta podkreśla, że luksusowy wygląd jest zoptymalizowany pod kątem, wspomnianej już przyszłej mobilności. Royal Magenta zapewnia piękne, wielobarwne wykończenie przypominające drogocenny kamień.​ 

Moc koloru

Firma przyznaje, że w tym roku przygotowała kolor o skomplikowanym wyglądzie, którego opracowanie strukturalne miało zapewnić głębię i siłę. Wybór barwy jest też podążaniem za preferencjami konsumentów do samochodów o kolorach eleganckich, wyjątkowych, nietuzinkowych. Producent zawsze bierze pod uwagę globalne trendy kolorystyczne. Wydawałoby się, że zachowawczy klienci stanowią większość, ale wcale nie brakuje tych, którzy poszukują wyrazistości i szaleństwa. To oni kształtują światowe trendy.

Biel, czerń, szarość…

Czy kolor Royal Magenta przemawia do klientów? Do odważnych na pewno. To dość istotne, bo jeśli prześledzimy jakie kolory wybieramy, kupując samochody, to okazuje się, że na pudle lądują: biały (35%), czarny (19%) i szary (19%) i są to światowe wyniki zebrane przez Axaltę. Dominacja bieli trwa nieprzerwanie od dekady, jednak zaobserwować można, że nieco traci na rzecz szarego. To bardzo popularny kolor w Europie, zainteresowanie którym rośnie na rynku chińskim, japońskim czy w Ameryce Północnej. Kolor Czarny natomiast swoją pozycję gruntuje wśród właścicieli aut działu premium. Czy luksusowy czarny odda nieco pola luksusowej magencie? Kto wie. O gustach się nie dyskutuje, ale trendy warto wyznaczać. Również w kolorach samochodów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *