Integra kojarzona jest głównie z rasowym coupe Hondy, którego historia sięga połowy lat 80. Pierwsze wcielenie japońskiego coupe zadebiutowało w 1985 roku, zaś do 2006 roku doczekało się aż czterech generacji oraz topowych wersji Type R. Ostatnia jak dotąd Integra Type R rozwijała aż 220 KM. Teraz, po 16 latach nieobecności, Integra powraca w całkowicie nowym wydaniu jako stylowy liftback Acury o dynamicznym usposobieniu. Przypomnijmy, że Acura należy do Hondy i stanowi jej luksusową markę dedykowaną zwłaszcza na rynek amerykański.

Pod maską po raz pierwszy turbo

Pod maską nowej Integry skrywa się turbodoładowana jednostka benzynowa R4 o pojemności 1.5 litra, rozwijająca 200 KM oraz 260 Nm. Jest to pierwsza turbodoładowanak konstrukcja, jaka kiedykolwiek zagościła pod maską Integry. Standardowo współpracuje ona z bezstopniową przekładnią CVT, zaś moc trafia na przednie koła. Fani bardziej sportowych doznań mają jednak alternatywę w postaci opcjonalnego pakietu wydajności A-Spec. Zawiera on sześciobiegową skrzynię manualną oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Pakiet A-Spec ucieszy fanów modelu

Oprócz tego pakiet A-Spec obejmuje też czarne, błyszczące obramowania wokół szyb, subtelny spojler na klapie bagażnika, 18-calowe felgi ze specjalnym wykończeniem w kolorze Shark Grey czy też światła przeciwmgielne LED. Nadwozie nowej Integry przypomina pozostałe modele Acury, prezentując się agresywnie i nowocześnie, zachowując jednocześnie typową dla liftbacka smukłą sylwetkę. Charakterystycznym elementem jest duży pięciokątny grill oraz agresywne LED-owe lampy. Smukły tył w stylu coupe stanowi odwołanie do poprzedników.

Acura Integra 2022 - tył

W kabinie znajdziemy natomiast nakładki na pedały ze stali nierdzewnej, czerwone wskazówki zegarów i kontrastowe szwy na tapicerce. Pozostając w środku, nowa Acura Integra przypomina w kabinie najnowszego Civika XI generacji, na którym zresztą bazuje. Mamy zatem minimalistyczny i całkiem elegancki kokpit z 10,2-calowym wyświetlaczem wirtualnych zegarów oraz 7-calowym dotykowym ekranem systemu infotainment. Wszystkie wersje wyposażone są w tapicerkę ze skóry syntetycznej, dostępnej w kolorach Ebony, Red i Orchid. Standardem są też podgrzewane przednie fotele oraz elektrycznie regulowany w ośmiu kierunkach fotel kierowcy.

wnętrze Integry 2022

Wyposażeniem standardowym Integry jest też pakiet systemów bezpieczeństwa AcuraWatch. Obejmuje on hamulec antykolizyjny, rozpoznawanie znaków drogowych, adaptacyjny tempomat, asystenta pasa ruchu oraz monitorowanie martwego pola z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym z tyłu. Warianty z przekładnią CVT otrzymają też asystenta jazdy w korku.

Pakiet technologiczny – co obejmuje?

Na liście opcji znajdzie się też pakiet technologiczny. Zawiera on wszystkie udogodnienia pakietu A-Spec oraz adaptacyjne amortyzatory z trybami Comfort, Normal i Sport, tryb indywidualny pozwalający dopasować ustawienia silnika, układu kierowniczego i zawieszenia. W kabinie znajdziemy natomiast większy, 9-calowy ekran systemu infotainment, bezprzewodowe funkcje AndroidAuto i Apple CarPlay, funkcję obsługi głosowej Alexa oraz wyświetlacz head-up z o przekątnej 5,3 cala. Oprócz tego kierowca zyskuje 12-kierunkową regulację fotela, zaś pasażer 4-kierunkową elektryczną. Ponadto siedziska posiadają wstawki z mikrozamszu.

Acura Integra 2022 - sylwetka

Pakiet technologiczny zawiera też 16-głośnikowy system car audio zamiast bazowego z 8 głośnikami, trzy porty USB-C, indukcyjną ładowarkę oraz oświetlenie ambiente. Będzie też pakiet funkcji bezpieczeństwa zawierający przednie i tylne czujniki parkowania oraz kontrolę hamowania przy niskiej prędkości.

Nowa Acura Integra ma powstawać w fabryce w Marysville w stanie Ohio w USA, razem z modelem TLX. Samochód trafi do amerykańskich dealerów już wiosną, a jego ceny zaczynać się będą od około 30 000 dolarów.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *