Mercedes-AMG GmbH kończy w tym roku 55 lat. Z tej okazji niemiecki producent zaprezentował limitowane wersje swoich wybranych modeli. Pierwszym z nich jest sportowe coupe Mercedes-AMG GT Track Series, będący limitowaną wersją najmocniejszego wariantu Black Series. Samochód przeznaczono wyłącznie do użytku na torach oraz podczas klubowych eventów. Jest to najmocniejszy samochód torowy, jaki kiedykolwiek był oferowany w sprzedaży przez AMG.

Mercedes-AMG GT Track Edition – na wskroś szalony

Samochód otrzymał ekskluzywny lakier Manufaktur Hightech Silver Magno z częściowo matowym wykończeniem, a także elementami w kolorach czerwonym i antracytowym. Samochód wyróżnia się także wieloma częściami z włókna węglowego. Wśród nich są maska, błotniki, progi, klapa bagażnika oraz tylny zderzak. Kabinę pozbawiono natomiast wielu elementów z zakresu komfortu, jakie posiada wariant Black Series. Pojawiły się karbonowa konsola środkowa oraz wyścigowe fotele z pięciopunktowymi pasami bezpieczeństwa, a także zgodna ze standardem FIA klatka bezpieczeństwa. Efektem tych zmian jest znacznie niższa masa względem drogowej odmiany. Oscyluje ona bowiem w granicach 1400 zamiast 1588 kg.

Mercedes-AMG GT Track Edition

Aby dopracować aerodynamikę do jazdy torowej, maskę wyposażono w duży wlot powietrza, a także eksluzywny dla tej wersji splitter przedni. Ponadto przednie błotniki mają specjalne żaluzje, które zwiększają siłę docisku przedniej osi. Zmodyfikowano też progi, których kształt zaprojektowano pod kątem kierowania powietrza w celu chłodzenia tylnych hamulców. Z tyłu w oczy rzuca się dwuczęściowy spojler z regulowanym górnym elementem. 

Ściśle limitowany i bezkompromisowy

Pod maską limitowanego AMG GT Track Edition pracuje dobrze znana 4-litrowa jednostka V8 z podwójnym doładowaniem, którą jednak poprawiono pod kątem wydajności. Otrzymała ona nowe wtryskiwacze i rozwija 790 KM oraz 850 Nm. Dla porównania drogowy Black Series oferuje 720 KM oraz 800 Nm. Moc trafia na koła tylnej osi za pośrednictwem sześciobiegowej sekwencyjnej wyścigowej skrzyni Hewland HLS z regulowanymi ustawieniami tylnego mechanizmu różnicowego. 

Mercedes-AMG GT Track Edition

Samochód otrzymał także amortyzatory Bilsteina z czterokierunkową regulacją. Każdy z nich ma ustawienie wysokiej i niskiej prędkości do odbicia i kompresji. Możliwe jest również dostosowanie wysokości ich skoku oraz zmiana ustawień stabilizatora. Kierowcy mogą dostosować parametry pracy poszczególnych układów w samochodzie, korzystając ze specyficznej dla sportów motorowych kontroli trakcji oraz układu zapobiegającego blokowaniu kół podczas hamowania. Dostępnych jest 12 poziomów regulacji, od maksymalnego wspomagania do całkowitego wyłączenia. Można też dostować balans hamulców przód-tył.

Mercedes-AMG GT powstanie w liczbie 55 egzemplarzy, każdy wyceniony na 369 000 euro. Dostawy pojazdu rozpoczną się w drugim kwartale bieżącego roku. 

Mercedes-AMG G63 55 Years – bardziej ekskluzywny

Drugim z modeli, które pokazano z okazji 55-lecia AMG, jest specjalna wersja klasy G63 AMG 55 Years. Samochód występuje w dwóch kolorach nadwozia – Obsidian Black Metallic oraz Manufactur Opalite White. W dolnej partii drzwi pojawił się stylizowany emblemat AMG. Samochód wyposażono też w pakiety NIGHT AMG oraz NIGHT 2, które nadają mu bardziej tajemniczego charakteru. Z ciekawostek jest też chromowany korek wlewu paliwa z logo AMG. Samochód wyposażono też w specjalne 22-calowe kute felgi o krzyżowych szprychach, wykończone w kolorze Matt Tantalum Grey.

Mercedes-AMG G63 55 Years

Kabina Mercedesa klasy G63 AMG 55 Years ma czerwono-czarną kombinację kolorystyczną. Fotele pokryto dwukolorową skórą Nappa, kierownica ma wykończenia z mikrofibry Dinamica, a jej dolne ramię ma napis „55 AMG”. Wyróżnikiem są też czarne welurowe dywaniki z logo AMG z czerwonymi szwami, a także podświetlane na czerwono nakładki na progi ze stali nierdzewnej. 

Mercedes-AMG G63 55 Years

Żadnych zmian nie dokonano pod maską. Samochód nadal korzysta z jednostki V8 biturbo o pojemności 4 litrów, rozwijającej 585 KM oraz 850 Nm. Moc trafia na obie osie poprzez 9-biegową przekładnię automatyczną.

To nie koniec urodzinowych niespodzianek

W Niemczech wersja 55 Years wymaga dopłaty w wysokości 17 850 euro do zwykłego G63 AMG. Nabywcy tej odmiany otrzymają też pokrowiec na samochód marki AMG. Mercedes-AMG poinformował przy okazji, że w nadchodzących miesiącach nastąpi więcej „urodzinowych niespodzianek”.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *