Audi Sport GmbH poszerza ramy oferowanego przez siebie tuningu modeli i wzmacnia sportowy charakter Audi RS 4 Avant i Audi RS 5. Nowy pakiet startowy Competition dla tych modeli jest bogaty w dodatki, które zarówno zaostrzają wygląd samochodów, jak i zapewniają jeszcze bardziej emocjonujące wrażenia z jazdy. Mówiąc wprost nowy pakiet Competition poprawia osiągi, dodaje nowy układ wydechowy i wprowadza kilka ulepszeń w układzie jezdnym i kierowniczym. Przy okazji dodano kilka wyróżników wizualnych.
Audi RS 5 i RS 4 Avant z pakietem Competition odczuwalnie szybsze
RS 5 i RS 4 Avant będą nadal wykorzystywać 2.9-litrowy silnik V6 Audi z podwójnym turbodoładowaniem, który wytwarza identyczną moc 450 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 600 Nm jak poprzednio. Jednak pakiet Competition zwiększa prędkość maksymalną samochodu ze standardowych 250 do 290 km/h. To 10 km/h więcej niż w poprzednim pakiecie Dynamic Plus.
Wprowadzono też modyfikacje w oprogramowaniu automatycznej przekładni, dzięki czemu szybciej zmienia biegi. Poprawiło się także przyspieszenie obu modeli. Audi RS 4 Avant z pakietem Competition Plus rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy – to o 0,2 sekundy mniej w porównaniu do standardowej wersji. Audi RS 5 Coupé oraz RS 5 Sportback pokonuje ten dystans w 3,8 sekundy, co stanowi poprawę o 0,1 sekundy.
Małe-spore zmiany
Pakiet Competition dodaje również nowy „sportowy układ wydechowy RS” do RS 5 i RS 4 Avant, który charakteryzuje się matowo-czarnymi końcówkami rur wydechowych i „bardziej intensywnym wzorem dźwiękowym”. Audi pomaga w doprowadzeniu tego dźwięku do wnętrza, usuwając przeszło 8 kilogramów izolacji akustycznej między komorą silnika a kabiną. Firma poprawia również tylny mechanizm różnicowy i dostraja układ kierowniczy samochodu. Zmieniono również przełożenie dynamicznego układu kierowniczego na 1:13,1.
Oprócz tego Audi oferuje też pakiet Competition Plus. Zawiera on nowe regulowane gwintowane zawieszenie obniżające pojazd o 10 mm. Zapewnia ono możliwość obniżenia prześwitu o kolejne 10 mm, w efekcie czego RS 5 Competition Plus może być nawet o 20 mm niżej zawieszone względem standardowego modelu. Audi wyposaża RS 4 Avant Competition i RS 5 Competition w sztywniejsze stabilizatory oraz opony Pirelli P Zero Corsa z 20-calowymi felgami Zmodyfikowano również działanie systemu ABS, a także zastosowano wydajniejszy układ hamulcowy z ceramicznymi tarczami, w efekcie czego droga hamowania ze 100 km/h skróciła się o 2 metry.
Subtelne detale wyróżniają wersję Competition
Standardowym wyposażeniem Audi RS 5 są reflektory Matrix LED, które oświetlają drogę laserowym światłem. Pakiet Competition Trim uzupełnia Audi RS 4 Avant i Audi RS 5 o ekskluzywny pakiet stylistyczny Carbon Matte Optics, którego elementy, takie jak lusterka zewnętrzne, przednia listwa, boczne wloty powietrza, a także poszerzenie progów i wykończenie tylnego dyfuzora, mają sportowy matowy kolor Carbon; wszystkie inne elementy błyszczą na czarno.
Zarówno pakiet Competition, jak i Competition Plus mogą poszczycić się atrakcyjnymi zmianami we wnętrzu: boczne panele foteli błyszczą teraz w czarnym kolorze Piano Black. Dla standardowych foteli RS dostępna jest opcjonalna kombinacja materiałów Dinamica / Pearl Nappa. Materiał Dinamica jest wykonany w 45% z włókien PET pochodzących z recyklingu; na jedno siedzenie przypada około 215 gramów włókien PET.
W salonach od lipca
Cztery pierścienie na grillu osłony chłodnicy Singleframe i na pokrywie bagażnika, a także litery w nazwie modelu, dzięki błyszczącemu, czarnemu wykończeniu podkreślają sportowy charakter samochodu. Po raz pierwszy w modelach RS 4 i RS 5 nadwozie jest teraz dostępne w kolorze czarnym Sebring Black z efektem kryształowym Na zewnątrz Audi dodaje czarne wykończenie o wysokim połysku i kilka matowych elementów z włókna węglowego, takich jak przedni rozdzielacz, tylny dyfuzor i obudowy lusterek zewnętrznych. RS 5 Competition otrzymuje również osłonę silnika z włókna węglowego pod maską, a także 20-calowe, w pełni frezowane felgi (opcjonalnie).
Zarówno Audi RS 4 Avant jak i RS 5 z pakietami Competition będą dostępne u dealerów od lipca. W Niemczech pakiet Competition wymaga dopłaty 7875 euro, zaś Competition Plus 11 875 euro. Polskie ceny poznamy już niebawem.