Niedawno pisaliśmy o szalonym buggy od Brabusa, powstałym w oparciu o Mercedesa Klasy G. Tym razem słynna „gelenda” posłużyła jako baza do stworzenia równie niesamowitego pickupa o nazwie 900 XLP. Montaż paki wymagał zwiększenia rozstawu osi aż o 51 cm względem standardowego Mercedesa Klasy G, zaś całkowita długość nadwozia wzrosła aż o 69 cm i wynosi teraz 5,31 m. Wymagało to też zaprojektowania nowej tylnej szyby przez Brabusa. Samą pakę wykonano z mieszanki włókna węglowego, kompozytów i stali, przy czym ta ostatnia została wykorzystana do wykonania podłogi i tylnej klapy.
Brabus 900 XLP „One of Ten” – pickup inny niż wszystkie
Brabus wyposażył również 900 XLP w zestaw modyfikacji nadwozia Widestar, z poszerzeniami błotników, które zwiększają szerokość pojazdu aż o 12 cm względem standardowej „gelendy”. Obejmuje on też 22-calowe kute felgi z czerwonymi akcentami i oponami terenowymi Pirelli Scorpion ATR o rozmiarach 325/55. Zestaw Widestar zawiera również nową maskę z podwójnymi wlotami powietrza oraz wykończeniem z włókna węglowego. Z włókna węglowego wykonano też końcówki aktywnego układu wydechowego.
Całość dopełnia wyciągarka oraz listwa świetlna. Brabus 900 XLP wyróżnia się także ogromnym, bowiem wynoszącym aż 49 cm prześwitem. Zastosowano też osie portalowe. Wyciągarka pozwala na ciągnięcie pojazdu o masie do 4500 kg.
Luksus i osiągi w wymagającym terenie
Pod maską Brabusa 900 XLP znalazła się podwójnie doładowana jednostka V8 o pojemności 4.5 litra. Jej pojemność zwiększono względem „bazy” o pół litra oraz zastosowano zmodernizowane turbosprężarki i nowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej. W efekcie moc wzrosła z 585 do aż 900 KM, zaś maksymalny moment obrotowy do 1250 Nm, jednak z obaw o żywotność 9-biegowej automatycznej przekładni ograniczono go elektronicznie do 1050 Nm. Dokładnie takie same wartości generował opisywany niedawno 900 Crawler, a więc G Klasa w wersji buggy. Wróćmy jednak do pickupa 900 XLP, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 s, zaś prędkość maksymalną ograniczono do 210 km/h z uwagi na opony terenowe.
900 XLP ma również własny system zawieszenia gwintowanego Brabusa, ale zachowuje regulowane ustawienia Dynamic Select z fabrycznej Klasy G. Można również regulować wysokość prześwitu.
Kosztuje fortunę
W kabinie odważne motywy 900 XLP są kontynuowane wraz ze skórą „Mondial Black” i pikowaniem w diamenty w kształcie muszli Brabus. Jest też więcej detali z włókna węglowego. Skóra jest ozdobiona lamówką „Jet Black” i dopasowanymi czarnymi szwami. Kolorystyka „Rocket Red” wzbogaca ponad 206 indywidualnych elementów kokpitu, w tym panele wykończeniowe, uchwyty, przełączniki, osłony głośników, a także otwory wentylacyjne i dodaje intrygujący kontrast.
Cały pakiet modyfikacji niemieckiego tunera kosztuje fortunę, zwłaszcza jeśli uwzględni się ograniczoną dostępność. Brabus 900 XLP „One of Ten” jest oferowany za oszałamiające 658 625 EUR lub prawie 690 000 USD po aktualnych kursach wymiany.