Ich przykładem są porozumienia nawiązywane między firmami motoryzacyjnymi a klubami piłkarskimi, których popularność na całym świecie jest ogromna. Najlepsze zespoły piłkarskie posiadają bowiem kibiców na całym świecie. Dzięki temu ich zasięgi są ogromne. Dzięki promowaniu wizerunku marek samochodowych na koszulkach meczowych oraz stadionach piłkarskich zespoły sportowe otrzymują dodatkowe środki pieniężne, które mogą przeznaczyć na udoskonalanie składów i utrzymywanie się na wysokim poziomie rywalizacji.

Najpopularniejsza współpraca firmy samochodowej z klubem piłkarskim

VFL Wolfsburg od wielu lat utożsamiany jest z koncernem samochodowym Volkswagen. Firma samochodowa jest nie tylko głównym sponsorem klubu sportowego, ale również jego właścicielem. Stanowi to wyjątkową sytuację w piłce nożnej, gdyż trudno szukać na świecie podobnego przykładu. Największym sukcesem sportowym zespołu VFL Wolfsburg jest mistrzostwo Niemiec w sezonie 2008/2009. Dzięki wsparciu koncernu Volkswagen klub wciąż uznawany jest za jeden z najlepszych zespołów w Niemczech. Warto wspomnieć, iż Volkswagen jest ogromnym przedsiębiorstwem. Zrzesza w sobie takie marki samochodowe jak: Bentley, Bugatti czy Audi.

Firmy motoryzacyjne głównym napędem finansowym czołowych zespołów piłkarskich

Największym i najpopularniejszym zespołem piłkarskim na świecie jest Real Madryt. Audi wspierając finansowo klub ze stolicy Hiszpanii zagwarantowało sobie wykorzystanie wizerunku klubu do budowania rozpoznawalności swojej firmy. Logo przedsiębiorstwa samochodowego za odpowiednią sumę pieniędzy reklamowane jest na stadionie Realu Santiago Bernabeu. Do popularyzacji Audi wykorzystuje również wizerunek piłkarzy „królewskich”, którzy na mocy podpisanej umowy otrzymują nowe samochody. Co ciekawe, koncern samochodowy jest sponsorem również klubu Roberta Lewandowskiego, czyli wspomaga Bayern Monachium. Audi swoją decyzję o wspieraniu sportu, wyjaśnia w następujący sposób “Wspieramy ludzi, którzy realizują swoją wizję. Zapewniamy świeży impuls i otwieramy nowe horyzonty. Piłka nożna i marka Audi mają ze sobą wiele wspólnego: dynamiczne, entuzjastyczne i stylowe, z pasją do perfekcji”.

Cupra sponsorem FC Barcelony

W Polsce ogromną popularnością cieszy się klub z Katalonii. FC Barcelona to zespół z ogromną historią, dzięki której jest jednym z najpopularniejszych zespołów na świecie. Jej zasięg próbuje w swoim biznesie wykorzystać Cupra. Umowa “Dumy Katalonii” z firmą motoryzacyjną jest wyjątkowa, ponieważ przekracza ramy tradycyjnego sponsorstwa. Zarząd FC Barcelony zdecydował się na zawarcie porozumienia, na mocy którego tereny wokół stadionu Camp Nou wykorzystywane będą do testów dla projektów mobilności w Barcelonie. Podpisanie tak skonstruowanej umowy było możliwe dzięki posiadaniu przez firmy wspólnych wartości, jak między innymi praca zespołowa, pasja oraz nieustanny postęp.

Toyota sponsorem największego zespołu piłkarskiego w Polsce

Legia Warszawa jest największym klubem piłkarskim w Polsce. Nieustanne utrzymywanie się na topie i ciągły rozwój wymagają wysokich nakładów finansowych. Wybranie odpowiedniego sponsora jest w Polsce niezwykle istotne. Brak odpowiednich funduszy z tytułu praw telewizyjnych do pokazywania meczów Ekstraklasy czy brak rywalizacji stojącej na wysokim poziomie sprawia, że pozyskany kapitał z zewnątrz daje możliwości nie tylko na stałe ulepszanie drużyny, ale również na jej bezpieczne przetrwanie. Umowa z Toyotą jest więc dla zespołu z stolicy Polski niezwykle cenna.

Firmy motoryzacyjne gwarancją na wysoki poziom sportowy klubów piłkarskich

Rywalizacja sportowa w piłce nożnej na wysokim poziomie wymaga posiadania nieograniczonych możliwości finansowych. Ceny panujące na rynku transferowym, na którym dochodzi do transferów piłkarzy w niesamowicie wysokich kwotach wymagają stałego poszukiwania zewnętrznych źródeł finansowania. Z tego powodu umowy sponsorskie zawierane przez zespoły piłkarskie z firmami samochodowymi są bardzo popularne. Natomiast właściciele koncernów samochodowych dzięki nim mogą stale rozwijać swój biznes, dzięki wykorzystywaniu marek popularnych klubów piłkarskich do zwiększania rozpoznawalności swoich działalności i pozyskiwania nowych klientów. Tego typu umowy niezwykle cenne są również w Polsce. Gdzie pozyskanie dobrego sponsora pozwala nie tylko zwiększać poziom rywalizacji, ale również często służy zabezpieczeniu płynności finansowej posiadanej przez polskie zespoły.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *