Jeszcze przed oficjalnym ujawnieniem nowa Honda Civic Type R ustanowiła rekord. Kompaktowy pięciodrzwiowy hatchback japońskiej marki przejechał wymagający tor Suzuka Circuit w Japonii w zaledwie 2 minuty i 23.120 sekund. Dla porównania uchodzący za dotychczasowego rekordzistę Civic Type R X generacji potrzebował na to 2 minut i 23.993 sekundy. Tym samym Honda Civic Type R XI generacji została najszybszym przednionapędowym samochodem na torze Suzuka. To właśnie na tym torze odbywa się GP Japonii Formuły 1. 

Honda Civic XI Type R to naprawdę szybki hatchback

W obu przypadkach japoński hatchback przejechał pełną konfigurację toru, liczącą 5,8 km długości (3,6 km). Podobnie jak jego poprzednik i jeszcze wcześniejszy rekordzista w postaci Renault Megane RS Trophy-R, najnowszy Civic XI Type R miał bardzo dobry start. Warto też dodać, że ten przednionapędowy hatchback osiągnął w trakcie najlepszego okrążenia prędkość dochodzącą do 231 km/h. 

Honda zaciemniła jednak zestaw zegarów na opublikowanym nagraniu z przejazdu, by utrudnić dostrzeżenie niektórych detali. Widać jednak dane telemetryczne, takie jak prędkość czy wartość przeciążenia (g). Podobnie jak dostępny na rynku amerykańskim Civic Si, topowy wariant Type R skorzysta wyłącznie z sześciostopniowej ręcznej skrzyni biegów. Sercem pojazdu nadal będzie 2-litrowa czterocylindrowa jednostka z turbodoładowaniem, jednak jest szansa na nieco wyższą moc (około 330 KM) niż u poprzednika, który rozwijał 320 KM oraz 400 Nm. Kontruktorzy skupili się głównie na udoskonaleniu zawieszenia i układu kierowniczego.

Jeszcze lepsze prowadzenie i bardziej bezpośrednia w reakcjach

Jednocześnie warto wspomnieć, że nowy Civic Type R będzie ostatnim samochodem Hondy w Europie oferowanym z silnikiem spalinowym pozbawionym jakiejkolwiek formy elektryfikacji. Honda Civic XI Type R zadebiutuje latem bieżącego roku i przyjdzie jej rywalizować m.in. z Fordem Focusem ST, Hyundaiem i30 N Performance czy nieoferowaną w Europie Toyotą GR Corollą, której debiut miał miejsce zaledwie tydzień temu. W topowym Civicu nadal można spodziewać się wielu rzucających się w oczy modyfikacji wizualnych, w tym dużych wlotów powietrza, trzech końcówek układu wydechowego, logo Hondy z czerwonym tłem czy wielkiego spojlera na klapie bagażnika.

Pozostaje nam tylko czekać na oficjalny przejazd po „Zielonym Piekle”. Honda Civic Type R 2022 na Nurburgringu może pokazać swoje możliwości z jeszcze lepszej strony. Wiadomo już natomiast, że następne wcielenie Civica Type R będzie już hybrydą plug-in lub nawet pełnym elektrykiem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *