Nazwa modelu – Bayon – ma pochodzenie geograficzne. Bayonne to stolica francuskiego Kraju Basków i jedno z najpiękniejszych miejsc w południowo-zachodniej Francji. Producent zdecydował się na nadanie samochodowi takiej właśnie nazwy dlatego, że Bayon został zaprojektowany na rynek europejski i ma spełniać jego oczekiwania.

Czego warto dowiedzieć się o Hyundaiu Bayon?

Charakterystyczny design

Hyundai Bayon został zaprojektowany zgodnie z filozofią projektową koreańskiego producenta, określaną mianem Sensuous Sportiness.

Swoim wyglądem samochód nawiązuje do dwóch innych SUV-ów Huyndaia: Kony i nowego Tucsona. Nawiązanie do Kony widać w – umieszczonych tuż pod maską silnika – wąskich światłach do jazdy dziennej. Wpływ nowego Tucsona widać z kolei w głównych reflektorach, których kształt jest zbliżony do trójkąta (chociaż podobny układ świateł z przodu można też znaleźć w Konie).

Wyrazistości przedniej części Bayona nadaje też duża atrapa chłodnicy i wloty powietrza. Charakter auta podkreśla dolna listwa ochronna.

Z boku wzrok przykuwa pochyła linia bocznych okien, podkreślona chromowaną listwą, zaczynającą się na słupku C i kończąca się nad przednimi błotnikami, tuż przed maską.

Tył to z kolei LED-owe światła w kształcie bumerangów (chociaż producent twierdzi, że mają kształt strzał), połączone cienką poziomą linią oraz wizualnie wydłużona szyba pokrywy bagażnika.

Hyundai Bayon będzie dostępny z:

  • 15-calowymi felgami stalowymi
  • lub 16- lub 17-calowymi felgami aluminiowymi.

Dziewięć kolorów nadwozia

Hyundai Bayon kolorystyka nadwozia

Hyundaia Bayon będzie oferowany w dziewięciu kolorach nadwozia. Wśród nich znajdzie się nowy lakier – Mangrove Green. Dostępny będzie też – jako opcja dla kilku kolorów nadwozia – kontrastowy dach w kolorze Phantom Black.

Dostępne będą następujące kolory:

  • Mangrove Green Pearl dostępny z dachem Phantom Black,
  • Phantom Black Pearl,
  • Polar White dostępny z dachem Phantom Black,
  • Sleek Silver Metallic dostępny z dachem Phantom Black,
  • Elemental Brass Metallic dostępny z dachem Phantom Black,
  • Dragon Red Pearl dostępny z dachem Phantom Black,
  • Aqua Turquoise Metallic dostępny z dachem Phantom Black,
  • Aurora Grey Pearl
  • i Intense Blue Pearl dostępny z dachem Phantom Black.

Wymiary

Wymiary Hyundaia Bayon są następujące:

  • długość – 4 180 mm,
  • szerokość – 1775 mm,
  • wysokość – 1 490 mm (z kołami 15 cali) lub 1 500 mm (z 17-calowymi kołami),
  • rozstaw osi – 2 580 mm (pasażerowie z przodu mają 1 072 mm miejsca na nogi, a pasażerowie z tyłu – 882 mm).

Prześwit – w przypadku kół 15-calowych – wynosi 165 mm. Z kolei Bayon na kołach 17-calowych ma 183 mm prześwit.

Pojemność bagażnika Hyundaia Bayon wynosi 411 litrów. Dodatkową korzyścią jest inteligentna półka bagażnika, którą można przesunąć wzdłuż tylnej części drugiego rzędu siedzeń, aby zakryć bagaż.

Nowoczesne wnętrze

hyundai Bayon wnętrze

Hyundai Bayon będzie standardowo wyposażony we wnętrze z czarnej tkaniny. Dostępne będą też dwa inne opcjonalne kombinacje kolorów:

  • Dark Grey + Light Grey
  • i Dark Grey + Safari Green.

Wnętrze Bayona jest proste, przestronne i dobrze oświetlone. Duży nacisk został położony na maksymalizację komfortu pasażerów jadących z przodu i z tyłu oraz na zwiększenie przestrzeni bagażowej.

Łączność i technologia

Pasażerowie mają do wyboru:

  • ekran nawigacji o wielkości 10,25 cala
  • lub 8-calowy ekran systemu audio. Ośmiocalowy wyświetlacz jest dostępny z bezprzewodowym Apple Car Play i Android Auto. Hyundai jest pierwszym producentem samochodów, który wprowadził tę bezprzewodową opcję w samochodzie tej wielkości.

Pasażerowie z przodu mają do dyspozycji dwa porty USB. Jadący z tyłu – jeden. Umożliwia to jednoczesne ładowanie nawet trzech urządzeń. Jeden z przednich portów USB pozwala również na przesyłanie danych, umożliwiając pasażerom podłączenie telefonu do systemu informacyjno-rozrywkowego pojazdu.

Auto może być też wyposażone w system dźwiękowy Bose.

W Hyundaiu Bayon dostępne będą następujące funkcje łączności i multimedia:

  • system nawigacji i multimediów z ekranem o wielkości 10,25 cala,
  • system multimedialny z 8-calowym ekranem,
  • cyfrowe wskaźniki z 10,25-calowym wyświetlaczem,
  • łączność Apple Car Play i Android Auto,
  • system Premium Audio Bose,
  • bezprzewodowa ładowarka do smartfonów,
  • trzy porty USB.

System łączności Hyundai Bluelink

Hyundai Bayon będzie wyposażony w najnowszą wersję systemu Hyundai Bluelink. Dzięki temu użytkownicy mogą korzystać z najnowocześniejszych usług Connected Car.

Najnowszy Bluelink obejmuje takie usługi, jak informacje o ruchu drogowym czy nową funkcję profilu użytkownika. Nowością w tej generacji Bluelink jest integracja kalendarza. Kierowca może teraz odtworzyć swój kalendarz Google lub Apple w systemie multimediów pojazdu. Jeśli termin kalendarza ma również adres, można go zaimportować bezpośrednio do systemu nawigacyjnego pojazdu.

Ponadto, za pomocą aplikacji Bluelink można zdalnie zlokalizować, zablokować i odblokować swój samochód lub sprawdzić informacje o pojeździe, takie jak wymagany przegląd lub poziom paliwa.

Zaawansowany pakiet bezpieczeństwa

Hyundai Bayon, podobnie jak pozostałe SUV-y koreańskiego producenta, oferuje także obszerną listę funkcji bezpieczeństwa Hyundai SmartSense. Wiele z nich znajduje się już w standardowym wyposażeniu.

BAYON został wyposażony w szereg półautonomicznych systemów bezpieczeństwa. Wśród nich są m.in.:

  • asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA),
  • asystent podążenia na pasie ruchu (LFA),
  • inteligentny tempomat bazujący na danych systemu nawigacji (NSCC),
  • inteligentne ostrzeganie o ograniczeniach prędkości (ISLA),
  • asystent świateł drogowych (HBA),
  • asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych i rowerzystów,
  • system monitorowania uwagi kierowcy (DAW),
  • system ostrzegania o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA),
  • system monitorowania tylnej kanapy (ROA),
  • system monitorowania martwego pola (BCW),
  • asystent monitorowania martwego pola (BCA),
  • asystent unikania kolizji podczas parkowania (PCA-R),
  • system unikania kolizji podczas cofania (RCCW),
  • asystent unikania kolizji podczas cofania (RCCA),
  • asystent parkowania (PA).

Auto wyposażone jest też w system eCall, który – w razie wypadku, kiedy wystrzelą poduszki powietrzne – automatycznie zaalarmuje służby ratownicze. Funkcję tę można też alternatywnie naciskając przycisk.

Hyundai Bayon silniki

Hyundai Bayon będzie napędzany dwoma silnikami benzynowymi:

  • wolnossącym 1.2 MPi o mocy 84 KM, połączonym z 5-biegową manualną skrzynią biegów,
  • turbodoładowanym 1.0 T-GDi, który może być połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 7-biegową automatyczną skrzynią biegów (7DCT).

Silnik 1.0 T-GDi jest wyposażony w trzy tryby jazdy: Eco, Normal i Sport. Ich celem jest optymalizacja reakcji silnika i wydajności układu kierowniczego w zależności od warunków jazdy.

Bayon to także pierwszy SUV marki Hyundai wyposażony w funkcję międzygazu, któa wcześniej zarezerwowana była dla sportowych modeli Hyundaia. Funkcja synchronizuje silnik z wałem wyjściowym, umożliwiając płynniejsze lub bardziej sportowe redukcje biegów. Międzygaz będzie dostępny dla silnika 1.0 T-GDi w połączeniu z 7DCT dla wszystkich trybów jazdy.

Samochód wyposażony będzie też w technologię CVVD (Continuously Variable Valve Duration), która reguluje czas otwierania i zamykania zaworu w zależności od warunków jazdy. Technologia CVVD optymalizuje osiągi silnika, jednocześnie poprawiając oszczędność paliwa, co skutkuje zmniejszeniem emisji i oszczędnością paliwa.

Hyundai nie podał jeszcze cen nowego modelu. Można się spodziewać, że będzie ona niższa od modelu Kona. Jak Bayon sprawdzi się na wymagającym i cały czas rosnącym rynku miejskich SUV-ów? O tym dowiemy się już za kilka miesięcy.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *