Hyundai IONIQ 5 – cennik
1 kwietnia 2021 roku Hyundai ogłosił oficjalny cennik zeroemisyjnego modelu – IONIQ5. 4 całkowicie różne wersje przełożyły się na 10 konfiguracji. Cena najnowszego modelu Hyundai Ioniq rozpoczyna się od 189 900zł. Pełny cennik Hyundai IONIQ prezentujemy poniżej:
- SMART 58kWh 2WD 170 KM 189 900 zł
- SMART 73kWh 2WD 218 KM 203 900 zł
- EXECUTIVE 58kWh 2WD 170 KM 209 900 zł
- EXECUTIVE 73kWh 2WD 218 KM 223 900 zł
- EXECUTIVE 58kWh 4WD 235 KM 225 900 zł
- EXECUTIVE 73kWh 4WD 305 KM 239 900 zł
- PLATINUM 58kWh 2WD 170 KM 230 900 zł
- PLATINUM 73kWh 2WD 218 KM 244 900 zł
- PLATINUM 58kWh 4WD 235 KM 246 900 zł
- PLATINUM 73kWh 4WD 305 KM 260 900 zł
Po raz pierwszy nazwy IONIQ Hyundai użył w 2016 r. Nazwa ta łączy w sobie dwa słowa: ion (jon) i uniqe (unikalny). Pod nazwą IONIQ Hyundai od 2016 oferuje gamę modeli o napędzie hybrydowym, hybrydowym plug-in i elektrycznym.
Latem 2020 r. Hyundai ogłosił stworzenie submarki IONIQ, która będzie oferować samochody elektryczne. Kilka dni temu koreański producent pokazał pierwszy z trzech nowych aut, sprzedawanych pod tą marką – Hyundaia IONIQ 5. Model ten, według producenta, na nowo definiuje elektromobilność.
Hyundai IONIQ 5 – nawiązujący do Hyunaia Pony i duży
Wygląd zewnętrzny IONIQA 5 jest inspirowany profilem Hyundaia Pony – pierwszego samochodu sprzedawanego przez Hyundaia na rynku globalnym.
Hyundai IONIQ 5 jest kompaktowym SUV-em. Jego wymiary są następujące:
- długość – 4 635 mm,
- szerokość – 1 890 mm,
- wysokość – 1 605 mm.
Wrażenie – i to naprawdę duże – zrobił na mnie rozstaw osi tego modelu. Wynosi on 3 000 mm (równe 3 metry). To o 100 mm więcej niż w największym SUV-ie Hyundaia – Palisade – sprzedawanym na rynku amerykańskim.
Do tego trzeba jeszcze dodać, że pojemność bagażnika samochodu wynosi 531 l, a po złożeniu oparć tylnych siedzeń wzrasta do 1 591 l. To nie wszystko – auto dysponuje też bagażnikiem z przodu. Jego objętość wynosi 57 l (2WD) lub 24 l (AWD).
Z nowym wyglądem zewnętrznym
Progresywny design modelu IONIQ 5 stanowi odejście od poprzednich standardów, odkrywając nową swobodę projektowania. Przywołuje śmiałą sylwetkę Hyundaia Pony, pierwszego samochodu produkowanego przez firmę Hyundai. IONIQ 5 symbolizuje 45-letnią obecność Hyundaia w życiu Klientów, i łączy przeszłość, teraźniejszość i przyszłość – tak o wyglądzie zewnętrznym Hyundaia IONIQ 5 pisze producent.
Hyundai IONIQ 5 jest pierwszym modelem koreańskiego producenta, w którym przednia maska zachodzi na błotniki. Minimalizuje to odstępy między panelami i zapewnia optymalną aerodynamikę. Przedni zderzak przyciągająca wzrok kształtem litery V oraz charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej, które zapewniają niepowtarzalną sygnaturę świetlną. Małe, przypominające piksele światła zastosowane też zostały z tyłu pojazdu.
Klamki w drzwiach są wysuwane automatycznie. Takie rozwiązanie zapewnia gładki wygląd powierzchni i poprawia aerodynamikę.
Także koła są zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki dodatkowo nawiązują do motywu stylistycznego Parametrycznych Pikseli. Dostępne są z dużymi 20-calowymi felgami. Są to największe obręcze, jakie kiedykolwiek zamontowano w elektrycznym Hyundaiu.
Z obszernym wnętrzem
IONIQ 5 został zbudowany na specjalnej platformie Hyundai Electric-Global Modular Platform (E-GMP), dzięki której w samochodzie zastosowana jest płaska podłoga, pod którą znajdują się akumulatory. Umożliwiło to innowacyjny wystrój wnętrza i wygospodarowanie dodatkowej przestrzeni na nogi.
We wnętrzu uwagę przyciąga Universal Island, czyli ruchoma konsola środkowa, którą możesz cofnąć nawet o 140 mm. Połączenie ruchomej konsoli i płaskiej podłogi pozwala na większą swobodę ruchu wewnątrz samochodu.
Universal Island uzupełnia prostą deskę rozdzielczą z dźwignią zmiany biegów umieszczoną przy kierownicy. Przesuwana konsola pozwala pasażerom nie tylko cieszyć się większą elastycznością, ale także swobodnie wchodzić i wychodzić z kabiny po obu stronach, gdy samochód zaparkowany jest w wąskim miejscu.
Pasażerowie podróżujący w drugim rzędzie siedzeń mogą również korzystać z funkcji konsoli środkowej, takich jak uchwyty na kubki, szybka, bezprzewodowa ładowarka do telefonu o mocy 15 W czy porty USB.
IONIQ 5 jest także wyposażony w elektronicznie sterowane przednie siedzenia. Fotele są odchylane pod optymalnym kątem, zapewniając pasażerowi poczucie nieważkości. Grubość przednich siedzeń została zmniejszona o 30%. Dzięki temu pasażerowie siedzący na tylnej kanapie mają więcej miejsca.
Wiele elementów wnętrza:
- siedzenia,
- podsufitka,
- tapicerka drzwi,
- podłoga i podłokietnik
Wykorzystuje ekologiczne materiały pozyskiwane w zrównoważony sposób, m.in. butelki PET z recyklingu, przędzę roślinną i z naturalnej wełny, skórę ekologiczną i bio farbę z ekstraktami roślinnymi.
Hyundai IONIQ 5 – z zaawansowanymi technologiami
Na desce rozdzielczej samochodu, zamiast standardowych wskaźników znajduje się szeroki, konfigurowalny, podwójny kokpit. Zawiera on:
- 12-calowy, w pełni dotykowy ekran informacyjno-rozrywkowy
- oraz 12-calowy cyfrowy zestaw wskaźników.
W Hyundaiu IONIQ 5 znajduje się też wyświetlacz Head-Up w rzeczywistości rozszerzonej (AR HUD), który zmienia przednią szybę w ekran wyświetlacza.
Hyundai IONIQ 5 wyposażony jest też Hyundai SmartSense, czyli pakiet zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, który zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa i wygody w drodze.
IONIQ 5 to pierwszy model Hyundaia, który oferuje asystenta jazdy autostradowej – poziom 2 (HDA 2). Inne systemy wspomagające jazdę obejmują m.in.:
- asystenta unikania kolizji czołowych (FCA),
- asystenta monitorowania martwego pola (BCA),
- inteligentnego asystenta ograniczenia prędkości (ISLA),
- system monitorowania uwagi kierowcy (DAW),
- asystenta świateł drogowych (HBA).
Z gamą napędów elektrycznych dla każdego i ultraszybkim ładowaniem
IONIQ 5 jest dostępny z akumulatorami o pojemności 58 kWh lub 72,6 kWh oraz z dwoma układami silników elektrycznych:
- podstawowym, z silnikiem znajdującym się z tyłu,
- opcjonalnym – z silnikami z przodu i z tyłu.
Niezależnie od wariantu, prędkość maksymalna samochodu wynosi 185 km/h.
Na szczycie gamy silników elektrycznych znajduje się opcjonalny napęd na wszystkie koła (AWD). W połączeniu z akumulatorem o pojemności 72,6 kWh zapewnia on łączną moc wyjściową 225 kWh i moment obrotowy 605 Nm. Ta wersja może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 5,2 sekundy. Dla wersji z napędem na dwa koła (2WD) i akumulatorem 72,6 kWh zasięg IONIQ-a 5 na jednym ładowaniu (zgodnie z cyklem WLTP) wyniesie około 470–480 km.
Platforma E-GMP może obsługiwać zarówno infrastrukturę ładowania 400 V, jak i 800 V. Platforma oferuje standardowo możliwość ładowania 800 V wraz z ładowaniem 400 V bez potrzeby stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów. Jest to pierwsza na świecie opatentowana technologia, która wykorzystuje silnik i falownik w celu zwiększenia napięcia z 400 V do 800 V, by zapewnić stabilną zgodność ładowania.
Dzięki ładowarce 350 kW IONIQ 5 może być naładowany od 10% do 80% w zaledwie 18 minut. 5 minut ładowania wystarczy żeby uzupełnić energię wystarczającą na przejechania 100 km. Hyundai IONIQ 5 wspiera również aktywny tryb życia w zakresie mobilności elektrycznej. Jest to możliwe dzięki innowacyjnej funkcji V2L, która umożliwia swobodne używanie lub ładowanie dowolnych urządzeń elektrycznych, takich jak rowery elektryczne, skutery lub sprzęt kempingowy – w ruchu lub stacjonarnie.
Funkcja V2L może dostarczyć do 3,6 kW mocy. Port V2L znajduje się pod siedzeniami w drugim rzędzie i można go używać, gdy pojazd jest włączony. Drugi port V2L znajduje się przy porcie ładowania na zewnątrz pojazdu. Za pomocą konwertera można ładować sprzęt elektryczny dużej mocy. Port zewnętrzny zapewnia zasilanie nawet wtedy, gdy pojazd jest wyłączony. Hyundai IONIQ 5 będzie dostępny w Europie w pierwszej połowie 2021r.