Standardowy Defender w odmianach 90 i 110 wyróżnia się przede wszystkim ponadprzeciętnymi zdolnościami terenowymi. Najnowszy wariant 130 dorzuca do tego spore nadwozie zdolne pomieścić 8 osób lub sporo bagażu. Jest to najzwyczajniej w świecie przedłużona wersja wariantu 110. Taki sam jest nawet rozstaw osi liczący 3022 mm. W porównaniu do odmiany 110 nadwozie Defendera 130 wydłużono jednak o 340 mm, w efekcie czego mierzy aż 5348 mm.

Land Rover Defender 130

Land Rover Defender 130 – wygodny w każdym rzędzie siedzeń

Land Rover twierdzi, że trzeci rząd siedzeń może wygodnie pomieścić do trzech dorosłych osób, z dużą przestrzenią nad głową dostępną na wszystkich ośmiu siedzeniach. Każdy rząd ma własny system wentylacji, a opcjonalna czterostrefowa klimatyzacja dostępna jest wyłącznie w modelu Defender 130. Producent zapewnia, że ​​wsiadanie do trzeciego rzędu nie wymaga wysiłku, dzięki składanemu i ruchomemu drugiemu rzędowi siedzeń. Pojawiły się też dodatkowe wejścia USB-C do ładowania urządzeń mobilnych. Ładowanie rzeczy do bagażnika jest również łatwiejsze dzięki przyciskowi w obszarze ładunkowym, który steruje zawieszeniem pneumatycznym brytyjskiej terenówki.

Land Rover Defender 130

Na uwagę zasługuje też spory bagażnik Defendera 130. W wersji 8-osobowej (dwa rzędy z trzema miejscami), przy złożonych obydwu rzędach, zyskujemy 2291 litrów pojemności bagażnika. Składając tylko trzeci rząd są to 1232 litry. Za trzecim rzędem dostajemy 389 litrów na bagaże. 

Standardowe wyposażenie Defendera 130 obejmuje 10,25-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy i 11,4-calowy wyświetlacz zestawu wskaźników (standard w specyfikacji X). W modelu Defender debiutuje system Cabin Air Purification Plus, który wykorzystuje opatentowaną technologię redukcji i usuwania patogenów z nanocząstek, eliminując nieprzyjemne zapachy i wirusy. Nowe kombinacje kolorów i wykończenia są dostępne wyłącznie w trzyrzędowym Defenderze.

Bogatsze wyposażenie, spora siła uciągi i „tylko” sześć cylindrów

Brytyjczycy postawili na nieco mniejsze konstrukcje, P300 i D300. Są to 3-litrowe rzędowe szóstki, odpowiednio w benzynowym i wysokoprężnym wydaniu. 300-konna benzyna oferuje 450 Nm momentu obrotowego, zaś oferujący tyle samo koni diesel zapewnia aż 650 Nm momentu. Na rynku amerykańskim dostępny będzie mocniejszy wariant benzynowy P400 o mocy 400 KM. W każdej odmianie napęd trafia na obie osie za pomocą 8-biegowej przekładni automatycznej firmy ZF.

Land Rover Defender 130

Standardem w każdym Defenderze 130 jest zawieszenie pneumatyczne oraz zaawnansowany system Terrain Response, pozwalający na dostosowanie charakterystyki pracy m.in. układu 4×4 pod kątem danej nawierzchni. Oprócz tego Defender 130 może się pochwalić maksymalną siłą uciągu wynoszącą 3720 kg, zaś jego ładowaność wynosi 798 kg. Z kolei maksymalne obciążenie dachu wynosi 300 kg podczas postoju oraz 160 kg, gdy pojazd jest w ruchu. Przez dłuższy tył kąt zjazdowy Land Rovera Defendera 130 jest nieco niższy i wynosi 28,5 stopnia. Reszta parametrów pozostała bez zmian.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *