W ubiegłym roku Porsche pokazało topowe Cayenne Coupe GT, chwaląc się jednocześnie, że auto w rekordowym czasie pokonało północną pętlę toru Nurburgring. Nic dziwnego, że za flagowego SUV-a z Zuffenhausen zabrał się rodzimy tuner. Najnowszy projekt Manharta o nazwie Cayenne CRT 800 bazuje na nieco „słabszej” wersji Turbo i oferuje jeszcze bardziej piorunujące osiągi niż GT, lecz jest coś, co może budzić pewne podziały.
Manhart Cayenne CRT 800 – krzykliwe i jeszcze bardziej szalone Porsche
Począwszy od silnika, 4.0-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem otrzymał nową parę turbosprężarek, nowy intercooler, nowy układ wydechowy i dodatkową jednostkę sterującą Manhart MHtronic. W rezultacie generuje 807 KM i imponujący moment obrotowy 1090 Nm. Oznacza to wzrost o 257 KM i 320 Nm w stosunku do fabrycznego Cayenne Turbo Coupé, co czyni go mocniejszym niż jakikolwiek inny model fabryczny. Ośmiostopniowa automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów Porsche została również zmodernizowana, aby poradzić sobie ze sporym momentem momentem obrotowym.
Wizualnie Manhart Cayenne CRT 800 wyróżnia się zestawem 22-calowych, czarno-złotych felg Manhart z oponami mieszanymi (przód 285/35 R22 i tył 315/30 R22). SUV został obniżony o 35 mm (1,4 cala), zachowując adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne i zyskując nowe drążki sprzęgające. Bodykit pozostaje na razie w magazynie, ale Manhart twierdzi, że już pracuje nad nowym przednim rozdzielaczem i tylnym dyfuzorem wykonanym z włókna węglowego.
Tuning „na bogato”
Z tyłu znajdziemy cztery okrągłe rury o średnicy 100 mm ze stali nierdzewnej ze sportowego układu wydechowego z rynku wtórnego, który ma układ sterowania zaworami, podczas gdy kupujący mogą również wybrać sportowe rury spustowe Manharta, które nie są zatwierdzone przez TUV (tylko na eksport). Opcjonalny zestaw charakterystych, złotych naklejek Manharta sprawi natomiast, że nikt nie pomyli CRT 800 ze standardowym Cayenne Coupé. Nie każdemu jednka przypadną one gustu zważywszy na smukłe i eleganckie linie Cayenne.
Niemiecki tuner nie podał jeszcze ceny swojego najnowszego projektu, jednak samochód można już zamawiać. Nie znamy też osiągów pojazdu, jednak można się spodziewać okolic 3 sekund lub poniżej i prędkości maksymalnej znacznie przekraczającej 300 km/h. Przypomnijmy, że topowe Cayenne Coupe Turbo GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 s i rozpędza się do okrągłych 300 km/h.