Może to zabrzmi dziwnie, ale od premiery Maserati MC20 w wersji coupe minęły już prawie 2 lata. Już podczas premiery producent zapowiedział, że do gamy dołączy odmiana z otwartym nadwoziem. Cechą szczególną Maserati MC20 Cielo jest elektrycznie rozkładany dach, który de facto jest drogą jest największym szklanym dachem w tym segmencie aut. Nie jest to jednak zwyczajne szkło, bowiem wzbogacone o technologię PLDC, a więc folię z rozproszonym polimerem ciekłokrystalicznym, zwanym też inteligentną folią. Chodzi o to, że za pomocą jednego przycisku, z pomocą efektu elektrochromatycznego dach można zmienić z przezroczystego w nieprzejrzysty i na odwrót. Dach opracowano we współpracy z firmą Webasto.
Maserati MC20 Cielo – każdy moment jest dobry na podziwianie nieba
Maserati MC20 Cielo wykorzystuje ten sam Nettuno V6, który napędza MC20 coupe. Podwójnie doładowany silnik o pojemności 3 litrów ma taką samą moc 630 KM i 730 Nm momentu obrotowego. Silnik współpracuje z ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów, która przekazuje moc na koła tylnej osi.
Cielo jest nieznacznie tylko wolniejsze od coupe, ze względu na niewielki wzrost masy spowodowany koniecznością dodania wzmocnień nadwozia i zamontowania konstrukcji składanego dachu. Jednak masa wzrosła tylko o 65 kg w stosunku do coupe (samochód waży 1540 kg). Producent mówi jednak, że będzie to czas około 3 sekund, zaś od 0 do 200 km/h MC20 Cielo przyspieszy w 9,2 sekundy. Maksymalna prędkość przekroczy natomiast 320 km/h.
Maserati ma trzy warianty monocoque z włókna węglowego MC20: jeden do coupe, jeden do kabrioletu i jeden do EV. Różnią się rozmieszczeniem i ułożeniem włókna węglowego. Podczas gdy Maserati zaprojektował nadwozie coupe ze względu na jego wagę i osiągi, nadwozie Cielo koncentruje się na zwiększeniu sztywności. Dodatkowa sztywność jest konieczna, aby zrekompensować składany dach Cielo, który można otworzyć i zamknąć w zaledwie 12 sekund.
Nieznacznie cięższe, ale z równie imponującymi osiągami
Na pierwszy rzut oka MC20 Cielo nie różni się zbytnio od coupe, ale Maserati musiało wprowadzić kilka zmian, aby pomieścić składany dach. Zamiast opadającej linii dachu, mamy tu jednak dwa wyraźne garby, za fotelami, a pomiędzy umieszczono niewielką, pionową szybkę. Pokrywa silnika nie jest niestety szklana jak w coupe, ale za to może znaleźć się na niej duży (opcjonalny) trójząb. Maserati musiało również przenieść wloty powietrza do silnika, chociaż firma zachowała motylkowe drzwi coupe.
Premiera MC20 Cielo oznacza również dodanie nowych funkcji do gamy MC20. Wśród nowych elementów znajduje się kamera surround, rozpoznawanie znaków drogowych i automatyczne hamowanie awaryjne. Maserati powiedział, że dostępny 12-głośnikowy system audio Sonus Faber został również specjalnie zoptymalizowany pod kątem wyjątkowych potrzeb akustycznych i pozycjonowania kabiny MC20 Cielo. Producent wprowadza również nowe felgi w stylu podwójnego X, wykonane ze stopu diamentowego. Maserati będzie również oferować felgi z włókna węglowego, które zmniejszą wagę pojazdu o kolejne 30 kg.
MC20 Cielo PrimaSerie Launch Edition – jeszcze bardziej ekskluzywne
Maserati zaoferuje limitowaną edycję PrimaSerie Launch Edition. Producent ograniczy produkcję do zaledwie 60 sztuk, które otrzymają wyjątkowe, ekskluzywne akcenty, takie jak nowy kolor lakieru zewnętrznego Acquamarina. Trójwarstwowy kolor lakieru, będący częścią programu personalizacji Maserati Fuoriserie, łączy pastelową szarość z opalizującą akwamarynową miką i ma symbolizować jazdę pod gołym niebem.
Wewnątrz PrimaSerie Launch Edition otrzymuje Alcantarę w kolorze lodu i skórę, z kontrastowymi szwami w kolorze akwamaryny na desce rozdzielczej. Maserati używa również napisu „PrimaSerie” na zagłówkach. Napis „PrimaSerie” rozciąga się na matowo-czarne 20-calowe felgi.
Maserati nie ogłosiło jeszcze cen MC20 Cielo ani też nie podało daty, kiedy jego nowe cabrio trafi do sprzedaży. Nie zmienia to faktu, że Włosi stworzyli kolejny niesamowity obiekt pożądania.