Wkrótce po wprowadzeniu na rynek zmodernizowanego BMW serii 3, Alpina zaprezentowała modele B3 z silnikiem benzynowym i D3 S z silnikiem Diesla, oparte na zaktualizowanym sedanie i kombi, oferujące zwiększone osiągi i gustowne ulepszenia wizualne. Warto zauważyć, że modele nazywają się BMW Alpina B3 i D3 S, co nastąpiło po niedawnym przejęciu tunera przez bawarskiego producenta samochodów.

BMW Alpina B3 – długo nie trzeba było czekać

BMW Alpina B3 jest wyposażona w ulepszoną wersję turbodoładowanego 3-litrowego sześciocylindrowego silnika o mocy 495 KM i momencie obrotowym 730 Nm dzięki zmienionemu oprogramowaniu , specyficzne dla Alpiny podwójne turbosprężarki typu mono-scroll, większy intercooler oraz zoptymalizowany kanał wlotowy powietrza i układ chłodzenia. Oznacza to wzrost o 33 KM i 30 Nm w porównaniu do dotychczasowej wersji. 

Alpina B3 FL

Moc jest przekazywana na wszystkie cztery koła za pośrednictwem xDrive i przekalibrowanej ośmiobiegowej sportowej automatycznej skrzyni biegów ze wzmocnionymi podzespołami. Sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,6 s, zaś kombi w 3,7 s. Prędkość maksymalna wynosi 305 km/h dla sedana oraz 302 km/h dla Touringa.

Bardziej dystyngowana „eMka”

Zmiany objęły także wariant wysokoprężny, a więc D3 S. Rozwija on teraz 350 KM oraz 730 Nm. W przypadku sedana przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 4,6 sekundy, zaś Touringa 4,8 s. Prędkość maksymalna dla obu wariantów wynosi odpowiednio 273 i 270 km/h. 

Alpina B3 FL

Ulepszenia podwozia obejmują zawieszenie Alpina Sport z nowymi sprężynami, odbojami i stabilizatorami oraz zmienną kontrolę amortyzatorów, która zmienia się w zależności od wybranego trybu jazdy (Comfort+, Comfort, Sport i Sport+). Dostępny jest również zrekalibrowany, zmienny sportowy układ kierowniczy, zapewniający lepsze sprzężenie zwrotne. Hamulce mierzą 395 mm z przodu i 345 mm z tyłu, z niebieskimi zaciskami marki Alpina. Lekkie nawiercane tarcze i odporne na ciepło klocki hamulcowe są natomiast opcjonalne.

Komfort w parze z osiągami – Alpina opanowała tę sztukę do perfekcji

Alpina jest znana z subtelnych sportowych poprawek wizualnych, a odnowiona seria 3 nie jest wyjątkiem. Nowe zderzaki pochodzą z pakietu M Sport, ale mają aerodynamiczne rozszerzenia typowe dla Alpiny z bardziej widocznym rozdzielaczem z przodu i dyfuzorem w kolorze nadwozia z tyłu, w którym znajdują się poczwórne rury wydechowe. Standardem są 19-calowe felgi, zaś na liście opcji znalazły się finezyjne 20-calowe obręcze Alpina Dynamic. Modele są dostępne w tradycyjnych odcieniach niebieskiego i zielonego Alpiny, obok wielu opcji BMW i BMW Individual. Wreszcie, dostępny jest zestaw naklejek Alpina, aby jeszcze bardziej urozmaicić wygląd zewnętrzny.

W kabinie znajdziemy znany z odświeżonej serii 3 kokpit z zakrzywionym ekranem zawierającym 14,9-calowy wyświetlacz systemu infotainment oraz 12,3-calowy zestaw wirtualnych zegarów, które wyróżniają się specjalną grafiką Alpiny. Auto posiada także sportową kierownicę ręcznie obszytą skórą Lavalina. Na konsoli środkowej znajduje się również tabliczka Alpiny z numerem produkcyjnym, progi drzwi Alpina i metalowe plakietki na dywanikach podłogowych, desce rozdzielczej i oparciach siedzeń.

Alpina B3 FL

Oba warianty Alpiny B3 i D3 S można już zamawiać, zaś dostawy rozpoczną się w październiku. Ceny zaczynają się od 88 600 euro za limuzynę B3 oraz 89 900 euro za odmianę B3 Touring. Wariant D3 S jest tańszy i startuje z pułapu 77 050 euro za sedana oraz 78 450 euro za Touringa.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *