Seria symulatorów wyścigów Gran Turismo od lat cieszy się bardzo dobrą renomą i sporą popularnością, stąd też wielu producentów tworzy unikatowe projekty specjalnie z myślą o tej grze. Zazwyczaj swoje śmiałe wizje prezentują rodzimi japońscy producenci jak Mazda czy Toyota, ale nie brakuje także marek „z zewnątrz” jak np. Jaguar.

Suzuki Vision Gran Turismo – koncept budzący ekscytację

Suzuki ma doświadczenie w motocyklach i samochodach. Najnowsza koncepcja Vision Gran Turismo stworzona z myślą o najnowszej odsłonie słynnych symulatorów, a więc Gran Turismo 7, łączy to, co najlepsze z obu światów. Cyfrowa koncepcja to lekki roadster z napędem na wszystkie koła, wykorzystujący silnik Hayabusa w połączeniu z trzema silnikami elektrycznymi. 

Suzuki Vision Gran Turismo Concept

Najnowszy projekt Suzuki jest oparty na koncepcji GSX-R/4 z 2001 roku (na zdjęciu poniżej), ale gruntownie zaktualizowany, aby nadążyć za duchem czasu. Począwszy od projektu, Suzuki Vision Gran Turismo wygląda jak Swift bez dachu na sterydach, z całkowicie odsłoniętą dwumiejscową kabiną i wyrzeźbionym nadwoziem. Suzuki twierdzi, że projektanci również inspirowali się Cappuccino, ale pomijając styl nadwozia, nie ma między nimi niewiele wspólnego. Do Swifta Sport nawiązują także charakterystyczny żółty kolor nadwozia Champion Yellow oraz dwukolorowe felgi.

Suzuki GSX-4-R Concept

Swift Sport w wersji speedster?

Przód Vision Gran Turismo bardzo przypomina Swifta Sport, m.in. dzięki dużej osłonie chłodnicy, wlotom zderzaka i agresywnym reflektorom zamontowanym na wybrzuszonych błotnikach. Maska jest dość długa jak na pojazd z silnikiem umieszczonym centralnie, podczas gdy krótka panoramiczna przednia szyba bez słupków i brak dachu przyczyniają się do dość osobliwych proporcji. Z tyłu tylne światła LED przypominają trochę Devona GTX, a duży dyfuzor z centralnie zamontowanymi podwójnymi rurami wydechowymi jasno pokazuje, że nie jest to elektryk.

Suzuki Vision Gran Turismo Concept

Deska rozdzielcza ma dość prosty układ z ekranami dla kamer zastępujących lusterka po obu stronach wolantu zastępującego kierownicę. Zawiera on także przyciski Start/Stop i świateł awaryjnych, manetki zmiany biegów i kilka nieoznaczonych elementów sterujących. Kierowca ma dostęp do przejrzystego cyfrowego zestawu wskaźników i nic więcej, ponieważ w takim pojeździe potrzebowa funkcji informacyjno-rozrywkowych. Można wręcz rzec, iż kokpit Suzuki Vision Gran Turismo Concept jest minimalistyczny do granic możliwości. 

Suzuki Vision Gran Turismo Concept

Hybryda na bazie silnika z motocykla

Prototyp wykorzystuje wysokoobrotową rzędową czwórkę zaczerpniętą z motocykla sportowego Hayabusa. 1.3-litrowy silnik współpracuje z trzema silnikami elektrycznymi, dwoma napędzającymi przednie koła i jednym zamontowanym z tyłu, aby zapewnić Suzuki Vision Gran Turismo układ z napędem na wszystkie koła. Łączna moc wyjściowa to 432 KM przy niesamowitych 9700 obr./min i maksymalny moment obrotowy na poziomie 610 Nm. To wszystko przy masie własnej wynoszącej zaledwie 970 kilogramów!

Niestety Suzuki Vision Gran Turismo pozostanie tylko wizją, która nigdy nie ujrzy światła dziennego. Na pocieszenie pozostaje możliwość ścigania się nim w grze Gran Turismo 7 w ramach najnowszej aktualizacji.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *