Wraz z debiutem nowej klasy C W206 w lutym 2021 roku jasne stało się, że nie mamy co liczyć na sześciocylindrowe silniki, nawet w topowych odmianach sygnowanych logo AMG. Pierwsza z nich w postaci Mercedesa-AMG C 43 właśnie zadebiutowała, lecz mimo zaledwie 2-litrowego silnika oferuje naprawdę dobre osiągi i sporą moc. Przy okazji otrzymała pewną formę elektryfikacji.

Mercedes-AMG C 43 – sportowiec ery downsizingu

Mercedes-AMG C 43 otrzymał typowe dla topowych modeli akcenty, w tym charakterystyczny grill Panamericana, przeprojektowany, bardziej agresywny zderzak, czarne listwy wokół szyb, subtelny spojler na bagażniku, a także cztery okrągłe końcówki układu wydechowego z dyfuzorem. W kabinie znajdziemy natomiast sportową kierownicę ze skóry i alcantary, z grubym wieńcem i logo AMG, sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i logo AMG, aluminiowe nakładki na pedały, czerwone przeszycia na fotelach, drzwiach, kierownicy i desce rozdzielczej, karbonowe elementy wykończeniowe i czerwone pasy bezpieczeństwa. 

Mercedes-AMG C 43

Pod maską Mercedesa Klasy C 43 AMG pracuje 2-litrowa jednostka z turbodoładowaniem oraz elektryczną turbosprężarką. Rozwiązanie to znamy już z niedawno pokazanego Mercedesa-AMG SL 43… oraz ze świata Formuły 1. Oprócz tego jest też układ mild hybrid oparty na 48-woltowej instalacji, generujący przy ruszaniu dodatkowe 14 KM. Łącznie Mercedes-AMG C 43 rozwija 408 KM oraz 500 Nm, a zatem o 38 KM więcej od wyposażonego w jednostkę V6 poprzednika.

Z technologią rodem z F1

Mercedes zaprojektował turbosprężarkę silnika w celu zmniejszenia opóźnień, wykorzystując technologię wywodzącą się z Formuły 1, aby zintegrować cienki silnik elektryczny o grubości 1,6 cala na wale turbosprężarki. Dzięki temu samochód może bezpośrednio napędzać wał, przyspieszając koło sprężarki, zanim spaliny przejmą kontrolę.

Mercedes-AMG C 43

Moc trafia na obie osie za pośrednictwem 9-biegowej dwusprzęgłowej przekładni. Niemcy zapewniają o dość ciekawym rozkładzie mocy, wynoszącym 31% na przedniej osi i 69 na tylnej. Dzięki temu Mercedes-AMG C43 ma chętnie zamiatać tylną osią i cieszyć nadsterownością w bardzo kontrolowanym wydaniu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 4,6 s w przypadku sedana oraz 4,7 s w kombi, a więc o 0,1 sekundy lepiej niż w poprzedniku. Prędkość maksymalna w obu wariantach wynosi 250 km/h, zaś z opcjonalnym pakietem AMG Driver’s Package wzrasta ona do 265 km/h. 

Osiągi w parze z wyrafinowaniem technicznym

Klasa C zawsze była absolutnym sukcesem Mercedesa-AMG. Dzięki innowacyjnej technologii elektrycznej turbosprężarki spalinowej po raz kolejny znacznie zwiększamy atrakcyjność tej najnowszej generacji. Nowy system turbodoładowania i 48-woltowy pokładowa instalacja elektryczna nie tylko przyczynia się do wyjątkowej dynamiki jazdy C 43 4MATIC, ale także poprawia jego wydajność.W ten sposób demonstrujemy ogromny potencjał drzemiący w zelektryfikowanych silnikach spalinowych. aktywna tylna oś skrętna i szybkobieżna skrzynia biegów służą poprawie właściwości jezdnych, które są znakiem rozpoznawczym AMG – powiedział Philipp Schiemer, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH.

Mercedes-AMG C 43

 Samochód wyposażono także w wiele trybów jazdy, w tym Race Plus, służący do jak najszybszych startów, Sport, Sport Plus, Individual oraz Comfort. Na wyposażeniu Klasy C 43 AMG znalazło się także adaptacyjne zawieszenie AMG Ride Control oraz skrętna tylna oś. Poprawiono też układ hamulcowe, stosując 370-milimetrowe tarcze z przodu z czterotłoczkowymi stałymi zaciskami roaz 320-milimetrowe z tyłu z jednotłoczkowymi pływającymi zaciskami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *