W kwietniu ubiegłego roku BMW dało jasno do zrozumienia, że najnowsza seria 4 Gran Coupe nie doczeka się topowej odmiany M. Na szczęście nic straconego, bowiem naprzeciw oczekującym topowej odmiany wychodzi nadworny tuner niemieckiej marki, a więc Alpina ze swoim najnowszym modelem B4 Gran Coupe. Samochód oferuje moc i osiągi zbliżone do BMW M4, jednak, jak przystało na firmę, ma bardziej ekskluzywny charakter.

Alpina B4 Gran Coupe – bardziej luksusowa i równie szybka co M4

Pod względem wizualnym największą nowością są 20-calowe felgi Alpiny, tzw. zestaw Alpina Classic. Każda felga waży zaledwie 12 kilogramów, co zmniejsza masę obrotową, poprawiając tym samym dynamikę jazdy. Pozostałe usprawnienia obejmują przedni i tylny spojler oraz cztery okrągłe końcówki układu wydechowego, będące wyróżnikiem modeli Alpiny. Generalnie rzecz biorąc zmiany wizualny mają subtelny, ale elegancki charakter i zdają się idealnie pasować do atletycznego nadwozia czterodrzwiowego coupe od BMW.

Alpina B4 Gran Coupe

Pod maską znajduje się dobrze znana podwójnie doładowana jednostka R6 o pojemności 3 litrów. Rozwija ona 502 KM mocy oraz aż 730 Nm momentu obrotowego. Oznacza to, że ma o 8 KM mniej, ale za to aż o 80 Nm więcej od BMW M4 Competition Coupe. Modyfikacje silnika obejmują wykonane na zamówienie obudowy turbin, które „przekształcają energię spalin w ciśnienie doładowania” przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Ponadto zastosowano większy intercooler, większy filtr powietrza i zoptymalizowany system chłodzenia. Napęd trafia na wszystkie koła za pośrednictwem 8-biegowej automatycznej przekładni. Została ona wzmocniona, aby wytrzymać większy moment obrotowy i skonfigurowana tak, aby przesyłać większość mocy na tylną oś, aby zachować „atletyczny charakter samochodu”.

Szereg zmian technicznych w parze z atletyczną elegancją

Poprawa parametrów jednostki napędowej ma swoje odzwierciedlenie w osiągach. Alpina B4 Gran Coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,7 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 301 km/h. Dalsze ulepsenia obejmują zawieszenie sportowe Alpiny. Firma z siedzibą w Buchloe twierdzi, że dokonała istotnych zmian w kalibracji zawieszenia i podwozia i osiągnęła „wysoki poziom jazdy” bez uszczerbku dla komfortu.

Alpina B4 Gran Coupe

Standardowo Alpina B4 Gran Coupe porusza się na oponach Pirelli P Zero o wysokich osiągach z kodem producenta ALP, co wskazuje, iż jest to opona opracowana specjalnie dla B4 Gran Coupe. Zastosowano też wydajniejszy układ hamulcowy z przednimi tarczami o średnicy 395 mm i czterotłoczkowymi zaciskami oraz 345-milimetrowymi tarczami przy tylnej osi. Na liście opcji znajdą się nawiercane, lekkie tarcze kompozytowe.

Alpina już przyjmuje zamówiena na nowy model, zaś pierwsze egzemplarze trafia do klientów w lipcu bieżącego roku. Cena pojazdu w Niemczech wynosi 91 800 zł.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *